۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
نهایی شدن پیش‌نویس قرارداد تکمیل سامانه سپهتن برای تجهیز ناوگان اتوبوسی
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

نهایی شدن پیش‌نویس قرارداد تکمیل سامانه سپهتن برای تجهیز ناوگان اتوبوسی

معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی از نهایی شدن پیش‌نویس قرارداد تکمیل سامانه سپهتن برای تجهیز ناوگان اتوبوسی در بخش حمل و نقل مسافری جاده ای خبر داد.

به گزارش بازا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به ضرورت ارائه خدمات مطلوب در حوزه حمل و نقل کشور، ضمن بیان سوابق بکارگیری سامانه سپهتن، گفت: سامانه سپهتن سامانه کنترل و پایش رفت و آمد کامیونها و اتوبوس‌ها در جاده‌های کشور است و از سال ۱۳۹۳ گام‌های موثری در خصوص پایش اتوبوس‌ها که از لحاظ ایمنی تردد اهمیت بالایی دارد برداشته شده است. در این زمینه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با همکاری پلیس راهور فراجا، یک نرم افزار داخلی در حوزه تصادفات، تخلفات و سرعت غیر مجاز طراحی و پیاده‌سازی شد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در خصوص این سامانه اضافه کرد: هدف از راه‌اندازی بخش مسافری سامانه سپهتن، تجهیز ۱۵۰۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی به این سامانه است. تاکنون سامانه و تجهیزات تعداد ۱۰۵۰۰ دستگاه اتوبوس بروزرسانی گردیده و در حال حاضر نیز در ۶ کریدور پر تردد ناوگان اتوبوسی زیر نظر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اعمال کنترل‌ها در پاسگاه‌های پلیس راه صورت می‌گیرد. البته در حال حاضر از این تعداد، داده‌های حدود ۶۰۰۰ دستگاه قابل دریافت است.

افندی‌زاده با اشاره به اینکه هدف مطلوب تسریع در روند انجام کار تا تکمیل پیاده‌سازی این سامانه بر روی ناوگان موردنظر است، تصریح کرد: به منظور ادامه و تکمیل کار و با توجه به پایان مهلت زمانی توافق‌نامه اولیه، پیش‌نویس قرارداد پشتیبانی سامانه سپهتن اتوبوسی، در اواسط مردادماه ۱۴۰۲ از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به سایر طرفین توافق‌نامه شامل پلیس راهور فراجا و شرکت صاایران ارسال شده است.

وی ادامه داد: پلیس راهور فراجا نیز ملاحظات و پیشنهادات اصلاحی خود را در ابتدای شهریور ماه به سازمان ارسال کرده که با اعمال اصلاحات و ملاحظات مذکور، نسخه اصلاحی قرارداد برای امضاء به شرکت صاایران ارسال شده است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در پایان افزود: با نصب این سامانه و کنترل وسایل نقلیه عمومی، رفتار رانندگان در طول سفر، مجوزهای لازم برای حمل بار و مسافر، تخلفات رانندگی و ایمن بودن سفر بررسی و کنترل می‌شود و در نتیجه کاهش تصادفات، جانباختگان و مصدومان حوادث رانندگی را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر: ۲۴۴٬۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha