۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
ادعای تکراری وال‌استریت ژورنال درباره کاهش تحریم نفتی علیه ایران

ادعای تکراری وال‌استریت ژورنال درباره کاهش تحریم نفتی علیه ایران

در یک سال گذشته از می ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳، دولت بایدن ۲۲۳ تحریم جدید نفتی علیه ایران اعمال کرده، پس ادعای وجود یک توافق نانوشته بین ایران و آمریکا منتفی است.

به گزارش بازار، وال استریت ژورنال نوشت، واشنگتن پیش از تکمیل قرارداد مبادله زندانیان محدودیت‌های بخش نفت ایران را کاهش داده تا از هرگونه تنش در جریان مذاکرات جلوگیری کند. اما آیا آمریکا تحریم را کاهش داده و این اتفاق منجر به افزایش صادرات نفت ایران شده است.

اولا طبق گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا، در یک سال گذشته از می ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳، دولت بایدن ۲۲۳ تحریم جدید نفتی علیه ایران اعمال کرده، پس ادعای وجود یک توافق نانوشته بین ایران و آمریکا منتفی است.

ثانیا طبق آمار موسسه کپلر روند صعودی صادرات نفت ایران از ژوئن ۲۰۲۰ تا کنون ادامه داشته و افزایش فروش نفت اتفاقی محدود به یک ماه گذشته و توافق ایران و آمریکا درباره تبادل زندانیان نیست، بلکه از سال پایانی دولت ترامپ آغاز شده است.

ظاهراً رسانه‌های مختلف آمریکایی از بلومبرگ تا وال‌استریت ژورنال نمی‌خواهند بپذیرند که آمریکا نمی‌تواند فروش نفت ایران را تحریم کند نه اینکه نخواهد. به هر حال دنیا تغییر کرده و همه‌چیز مطابق خواست آمریکا نیست.

کد خبر: ۲۴۴٬۸۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha