۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹
تسریع در اجرای برنامه‌های آب و خاک بخش کشاورزی با همراهی سازمان برنامه و بودجه

تسریع در اجرای برنامه‌های آب و خاک بخش کشاورزی با همراهی سازمان برنامه و بودجه

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اسناد بالادستی و تکالیف قانونی حوزه آب و خاک کشور، بر همراهی سازمان برنامه و بودجه برای سرعت بخشیدن به اجرای برنامه‌های این معاونت تاکید کرد.

به گزارش بازار، صفدر نیازی شهرکی در نشست با سرپرست دفتر امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور در دفتر معاونت در تهران، ضمن اشاره به اسناد بالادستی‌ و تکالیف قانونی حوزه آب‌ و خاک‌ کشور؛ به تشریح برنامه‌های معاونت آب و خاک در راستای افزایش بهره‌وری و تامین امنیت غذایی پرداخت و بر ضرورت همراهی سازمان برنامه و بودجه در سرعت بخشیدن به این برنامه‌ها تاکید کرد.

وی، کاهش‌ بارندگی، کاهش‌ بیلان ‌آب‌های‌ زیرزمینی و فرونشست‌ زمین‌ را از جمله چالش‌های اساسی زیربخش آب و خاک برشمرد.

نیازی با بیان این که در حوزه خاک کشاورزی نیز چالش‌های فراوانی از جمله فرسایش، شوری، کمبود ماده ‌آلی و حاصلخیزی‌ خاک‌ وجود دارد، کانال‌های ‌خاکی، روند کند مرمت ‌و بازسازی‌ قنوات، تکمیل نشدن ‌شبکه‌های فرعی آبیاری، ایستگاه‌های‌ پمپاژ نیمه‌کاره‌ و پروژه‌های ‌نیمه‌تمام در سطح کشور را از دیگر مسایل اساسی حوزه آب و خاک عنوان کرد.

سرپرست دفتر امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این نشست، بر ‌ضرورت ‌توجه ‌و تقویت بخش کشاورزی‌ بویژه در زیربخش ‌آب ‌و خاک اشاره‌ کرد.

محمد ابراهیم‌نیا همچنین به ضرورت تدوین برنامه عملیاتی خاک کشاورزی با اولویت در اراضی ‌آبی، اتمام‌ طرح‌ شبکه‌های ‌فرعی آبیاری و زهکشی غرب‌ و شمال‌غرب کشور در زمان ‌مقرر براساس‌ ‌منابع ‌اعتباری تامین‌ شده ‌از ‌طریق ‌صندوق‌ توسعه ملی، ایجاد ظرفیت‌های‌ لازم برای تقویت ‌اعتبارات آب و خاک در تبصره‌های بودجه ‌سال ‌۱۴۰۳‌ و افزایش‌ اعتبارات ‌فصول‌ مطالعه ‌و نظارت ‌اشاره ‌کرد.

وی در ادامه به اجرایی کردن اهداف پیش‌بینی شده در اسناد بالادستی از جمله‌ سیاست ‌کلی نظام ‌در برنامه ‌هفتم؛ سند امنیت ‌غذایی ‌و سند سازگاری با ‌کم‌آبی‌ و مصوبات‌ دور ‌اول ‌سفر ریاست جمهوری و نیز بر تشکیل ‌جلسات‌ مشترک ‌فصلی ‌فی‌مابین برای ‌ارزیابی ‌و پیشبرد برنامه‌ها ‌تاکید ‌کرد.

گفتنی است؛ نشست مشترک مسوولان معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و دفتر امور آب، کشاورزی و محیط زیست برنامه و بودجه کشور، برای همراهی این سازمان در تسریع اجرای برنامه‌های آب و خاک روز چهارشنبه در تهران برگزار شد. در این نشست حسین‌پور و غفوری معاونین دفتر امور آب، کشاورزی و محیط زیست و سرخوش‌ رییس‌ گروه ‌امور آب و کشاورزی سازمان برنامه و بودجه کشور و عباسی مشاور وزیر و مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری، رضا سرافرازی مدیرکل دفتر امور آب کشاورزی، جلال ابوالحسنی مدیرکل دفتر توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی، علیزاده مشاور برنامه‌ریزی و رئیس گروه طرح و برنامه معاونت، امینی مشاور معاون وزیر سرپرست ستاد معاونت و صالحی نماینده دفتر امور خاک کشاورزی حضور داشتند و در خصوص مباحث مطرح شده در نشست اظهار نظر کردند.

کد خبر: ۲۴۴٬۸۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha