۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
خطوط کریدوری کشور تکمیل می شود
وزیر راه و شهرسازی:

خطوط کریدوری کشور تکمیل می شود

ساری- وزیر راه و شهرسازی تکمیل زنجیره های کریدوری شمال - جنوب و شرق - غرب را از مهمترین برنامه های دولت بیان کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، مهرداد بذرپاش بعدازظهر پنجشنبه در یادواره شهید بخش چهاردانگه تکمیل زنجیره‌ های کریدور «شمال- جنوب» را یکی از اولویت‌ های اساسی بیان کرد و گفت: این فرصت به اندازه درآمد نفتی و مالیاتی می‌ تواند برای آیندگان تولید ثروت کند و فرزندان ما از درآمدهای خطوط ترانزیتی کسب ثروت کنند و این برای کشور امنیت آور خواهد بود.

وی با اشاره به طرح کریدور «شمال- جنوب» حد فاصل بندر شهید رجایی تا بندر کاسپین یادآور شد: این کریدور از مسیر دیگر به بندر امیرآباد نیز وصل می‌ شود و دریای شمال به جنوب متصل خواهد شد.

وی تکمیل راه‌ های جاده‌ ای و کریدور شمال به جنوب و شرق کشور را از دیگر راهکارها بیان کرد و گفت: همچنین قرارداد خارجی در بندر چابهار با هند داریم و این مسئله موجب تکمیل زنجیره ریلی و تقویت اقتصادی می‌ شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که طبق توافق با روس ها مقرر است مسیر جاده رشت - آستارا را داشته باشیم، گفت: تکمیل کریدروهای ارتباطی شامل کریدور شرق به غرب از جمله برنامه ها است.

بذرپاش احداث راه آهن شلمچه به بصره را مطالبه ۵۰ ساله بیان کرد و گفت: از ابتدای امسال با مذاکرات صورت گرفته عملیات اجرایی آن آغاز شده است و با راه‌اندازی این خط بسیاری از زوار می‌توانند با قطار سفر به کربلا و نجف و جنوب کشور سفر کنند و تلاش می‌ کنیم ظرف دو سال آینده این پروژه به سرانجام برسد و با این کار پای ما به سوریه و مدیترانه و اروپا نیز کشیده می شود.

وی تکمیل کریدورهای ریلی و جاده‌ای کشور را از برنامه‌ های مهم بیان کرد و گفت: اگر زیرساخت‌ های حمل و نقل توسعه نیابد کشور به توسعه دست نمی‌یابد و باید امکانات زیربنایی را فراهم کنیم.

کد خبر: ۲۴۴٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha