۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
افزایش ظرفیت تولید برق به ۱۲۰ هزار مگاوات تا پایان برنامه هفتم
سخنگوی صنعت برق خبر داد

افزایش ظرفیت تولید برق به ۱۲۰ هزار مگاوات تا پایان برنامه هفتم

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: لایحه برنامه هفتم توسعه افزایش ۱۲۰ هزار مگاوات ظرفیت منصوبه نیروگاهی را مدنظر قرار داده که امیدواریم مجلس لایحه دولت را تغییر ندهد و آن را تصویب کند.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی افزود: آنچه که مسلم است در لایحه برنامه هفتم توسعه نیازهای صنعت برق دیده شده است.

وی ادامه داد: امید می‌رود که نمایندگان مجلس اعتماد کرده و رای به درخواست‌هایی که صنعت برق در این لایحه داشته است، بدهند.

سخنگوی صنعت برق بخشی از نیازها را در بخش گواهی صرفه‌جویی و توسعه تجدیدپذیرها برشمرد و گفت: به این‌ ترتیب و با تصویب همان لایحه داده شد، بتوانیم از ظرفیت‌های داخلی کشور برای این مسائل استفاده کنیم.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: این امور به‌خوبی در لایحه دولت پیش‌بینی شده ولی باید منتظر ماند و دید کمیسیون تلفیق آن چیزی که بیرون می‌دهد و در اختیار مجلس قرار می‌دهد، چه خواهد شد و بعد باید مورد مداقه قرارداد.

وی بیان کرد: فکر می‌کنیم اگر آن چیزی که در لایحه بود پیش برود، نتیجه‌اش به نفع همه خواهد بود؛ زیرا باید تا پایان برنامه هفتم به حدود بیش از ۱۲۰ هزار مگاوات ظرفیت منصوبه نیروگاهی کشور برسیم.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: بخشی از این ظرفیت از توسعه تجدیدپذیرها است که حدود ۷ هزار تا ۱۰ هزار مگاوات خواهد بود.

رجبی مشهدی گفت: همچنین بخشی از طریق افزایش بازدهی نیروگاه‌های موجود به‌واسطه از مدار خارج‌شدن نیروگاه‌های فرسوده و جایگزینی آنها با نیروگاه‌های بازده بالا محقق خواهد شد.

کد خبر: ۲۴۴٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha