۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
جشنواره امتنان رویدادی الگوساز برای همه افراد جامعه کار و تولید است
معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی­:

جشنواره امتنان رویدادی الگوساز برای همه افراد جامعه کار و تولید است

معاون اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در «نشست هم‌اندیشی پیرامون بازنگری شاخص‌های سی و پنجمین دوره جشنواره امتنان» گفت: این جشنواره رویدادی الگوساز برای همه افراد جامعه کار و تولید است.

به گزارش بازار، در این نشست «محمد چکشیان» با اشاره به ضرورت به‌روزرسانی ایده‌های در حال اجرا؛ تکرار و روزمرگی در فعالیت‌ها را آفت رشد دانست و ارزیابی مداوم شاخص‌های مرتبط با جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید را ضروری دانست.

وی گفت: جشنواره امتنان با الگوسازی از نخبگان جامعه کار و تولید نقش به‌سزایی در ارتقای فرهنگ کار دارد.

چکشیان با برشمردن سطوح مختلف پرداختن به فرهنگ کار، در رابطه با نسبت جشنواره امتنان با فرهنگ کار گفت: یک سطح پرداختن به مقوله فرهنگ کار به لحاظ تئوری است تا مشخص شود چگونه فرهنگ کار باعث افزایش بهره‌وری و امید در جامعه می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سطح دوم مباحث رسانه‌ای ترویجی فرهنگ کار است و در سطح سوم الگوسازی برای جامعه است؛ در این سطح جشنواره امتنان نقش برجسته‌ای دارد.

وی با اشاره به اینکه افراد جامعه با موارد عینی بیشتر از مباحث انتزاعی و تئوری ارتباط می‌گیرند، افزود: اگر مردم در عمل رشد یک کارگر نمونه از یک کارگاه کوچک را که با ابتکار و تلاش خود توانسته از عالی‌ترین مقام اجرایی کشور جایزه دریافت کند، ببینند به مراتب اثرگذاری بیشتری در ارتقای فرهنگ کار جامعه خواهد داشت.

چکشیان افزود: درجشنواره امتنان سال گذشته شاهد رشد ۳۳ درصدی شرکت‌کنندگان، بازنگری شاخص‌ها و ضوابط انتخاب برگزیدگان، ارتباط مؤثر و نظام‌مند با معاونت علمی ریاست‌جمهوری و بنیاد ملّی نخبگان برای حمایت‌های حوزه نخبگانی از برگزیدگان جشنواره بودیم.

وی افزود: ارسال ۱۰ میلیون پیامک اطلاع‌رسانی فراخوان جشنواره در راستای ارتقای عدالت اطلاع‌رسانی، تهیه پیوست رسانه‌ای جشنواره و الگوسازی از منتخبین دوره‌های قبل نیز از دیگر محورهای بهبود یافته است و استمرار و تقویت این روند در جهت افزایش کیفیت این جشنواره ضروری است.

در این نشست «هادی بهداد» سرپرست اداره‌کل خدمات اجتماعی کارگران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید، هدف از تشکیل این نشست را پرداختن به مسائل و چالش‌های فنی و تخصصی جشنواره بیان کرده و افزود: بازتعریف مفهوم کارگر و ضوابط انتخاب منتخبین ملّی که به تعاریف و مفاهیم عرفی نزدیک‌تر باشد، از دستاوردهای مورد انتظار این نشست است.

بهداد گفت: نسبت‌دهی میان علمی و عملیاتی‌بودن طرح ها و آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره و ضریب‌دهی به این دو حوزه، از موضوعاتی است که در این نشست‌ها مورد توجه قرار دارد.

کد خبر: ۲۴۴٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha