۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
سازمان میادین تهران به دنبال سودآوری است
نائب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران:

سازمان میادین تهران به دنبال سودآوری است

نیاورانی، نائب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران گفت: سازمان میادین تهران به دنبال سودآوری و سود بیشتر برای خود است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «صدرالدین نیاورانی» گفت: این در حالیکه سود آوری را خود دولت طبق قانون و بررسی‌های کارشناسی طوری دیده که سازمان میادین که یک سازمان دولتی است سود کمتری ببرد و در عوض محصول بصورت مستقیم و بدون واسطه به دست مصرف کنندگان برسد.

وی اظهارداشت: این اقدام دو حسن بزرگ دارد یکی اینکه ارزان تر عرضه شدن محصول، حق به حق دار رسیدن و پول به دست باغدار رسیدن است و دوم اینکه در شرایط فعلی سالم بودن و دست به دست نشدن کالا و رعایت مسائل بهداشتی در جامعه بسیار ضرورت دارد.

نائب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران گفت: اگر محصول از سر باغ و سردخانه بصورت مستقیم به مبادی فروش عرضه شود به یقین شرایط بهداشتی آن بیشتر رعایت می شود.

وی در ادامه ضمن پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا شهرداری از عرضه مستقیم میوه و همینطور واگذاری غرف به باغداران در میادین میوه و تره بار ممانعت بعمل می آورد، افزود: متاسفانه شهرداری در برخی از موارد که احساس کمبود محصول مثل سیب در بازار می کند و قیمت‌ها بالا می رود دست به چنین کاری می زند ولی به این نکته توجه ندارند هر میوه ای که گران به دست مصرف کننده می‌رسد به چه علت باید دست واسطه ها و دلالان در کار باشد و این میوه بطور مستقیم به دست مصرف کنندگان نرسد.

نیاورانی تصریح کرد: اگر باغداران در میادین میوه و تره بار غرفه داشته باشند و محصولات خود را عرضه کنند صد درصد این محصولات با قیمت های مناسب و ارزان به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

وی ادامه داد: اگر باغداران بصورت مستقیم نتواند محصول خود را به بازار عرضه کنند و به دست واسطه و دلال بیفتد قیمت‌ها خواه ناخواه چند برابر خواهد شد.

نائب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران گفت: شهرداری عذری که برای این کار دارد می گوید باغداری در کشور وجود ندارد که در تمام سال انواع و اقسام میوه جات را داشته باشد.

وی افزود: پاسخ اتحادیه به شهرداری اینکه اگر غرفه ها را به قیمت ارزان بر اساس مصوبه در اختیار اتحادیه باغداران بگذارند خود اتحادیه می تواند این مسئله را مدیریت کند.

نیاورانی بیان داشت: برای دسترسی میوه با قیمت مناسب به دست مصرف کننده نهایی این کار باید انجام شود.

وی ادامه داد: غرفه های که طبق قرارداد و قانون باید در اختیار تولید کنندگان و محصولات ارگانیک قرار گیرد متاسفانه در اختیار قرار نمی گیرد و تولید کنندگان با قیمت عادی در مزایده شرکت می کنند.

نائب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران یادآورشد: متاسفانه سازمان میادین شهرداری تهران به دنبال سودآوری و سود بیشتر خود است در حالیکه این سود آوری را خود دولت طبق قانون و بررسی‌های کارشناسی به نحوی دیده که سازمان میادین که یک سازمان دولتی است سود کمتری ببرد و از طرفی محصول بصورت مستقیم و بدون واسطه و با قیمت مناسب به دست مصرف کنند گان برسد.

کد خبر: ۲۴٬۴۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha