۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
تفاهم‌نامه احداث نخستین پارک شیمیایی کشور امضا شد

تفاهم‌نامه احداث نخستین پارک شیمیایی کشور امضا شد

تفاهم‌نامه احداث نخستین پارک شیمیایی کشور در منطقه نایبند بوشهر در مجاورت قطب گازی کشور میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس امضا شد.

به گزارش بازار، تفاهم‌نامه سه‌جانبه همکاری ایجاد نخستین پارک شیمیایی کشور در مجاورت قطب گازی کشور (منطقه نایبند) امروز (چهارشنبه، ۲۹ شهریورماه) با حضور مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی بین حسن عباس‌زاده، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی، عبدالعلی علی‌عسکری، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سخاوت اسدی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در حاشیه آخرین روز نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست امضا شد.

علی‌عسکری در این آیین هدف از امضای تفاهم‌نامه را ریل‌گذاری در صنعت پتروشیمی برای جلوگیری از خام‌فروشی محصولاتی همچون گوگرد دانست و گفت: اساس احداث پارک‌های شیمیایی فاصله گرفتن از خام‌فروشی در پتروشیمی است.

وی با اشاره به افزایش سالانه توان تولید محصولات بالادستی پتروشیمی از زمان انقلاب اسلامی تاکنون افزود: سودآوری در این صنعت در بخش‌های پایین‌دستی زنجیره ارزش خلاصه می‌شود، از این رو هلدینگ خلیج فارس احداث ۹ پارک شیمیایی از این دست را در چابهار، جاسک، میناب، اروند، پارسیان، دشتستان، دیلم، امیدیه و اروند در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه در قالب احداث پارک‌های شیمیایی ۳۰۰ طرح تعریف شده که از میان آنها کارهای مقدماتی ۶۰ طرح سودآورتر آماده شده است و به‌زودی پیمانکار نخستین طرح آن شروع به‌کار می‌کند.

سخاوت اسدی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز با اشاره به تولید روزانه ۷۰۰ هزار تن گوگرد در ۱۳ پالایشگاه گاز پارس جنوبی گفت: پیش از این نگهداری و صادرات این گوگرد برای منطقه یک معضل به‌شمار می‌آمد، اما چند سالی است که به‌صورت دانه‌بندی صادر می‌شود.

وی اظهار کرد: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به‌عنوان متولی زیرساخت‌های قطب گازی کشور آماده هرگونه همکاری در زمینه تخصیص زمین و مجوزهای لازم است.

کد خبر: ۲۴۴٬۶۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha