۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
ارز دیجیتال پاکستان در راه است

ارز دیجیتال پاکستان در راه است

پاکستان می‌خواهد یک ارز دیجیتال راه اندازی کند تا در هزینه‌های چاپ و توزیع ارز صرفه جویی کند.

به گزارش بازار، به گزارش رسانه‌های محلی، دولت پاکستان تصمیم گرفت تا یک ارز دیجیتال را راه اندازی کند تا در هزینه‌های چاپ و توزیع ارز صرفه جویی کند. ارز دیجیتال به افزایش ارزش روپیه پاکستان، بهبود اقتصاد و تکمیل تراکنش‌های مالی گسترده کمک می‌کند.

ارز دیجیتال پاکستان بر اساس ضمانت نامه‌های دولتی مانند اسکناس و با حمایت بانک مرکزی پاکستان منتشر می‌شود و ارزش این ارز دیجیتال برابر روپیه پاکستان خواهد بود.

بانک مرکزی کار راه اندازی ارز دیجیتال را آغاز کرده و تایید کرده است که از خدمات کارشناسان استفاده خواهد کرد. دپارتمان ارز دیجیتال بانک مرکزی مزایای هزینه و امکان سنجی ارز دیجیتال را برای تراکنش‌های روان پس از راه اندازی محاسبه خواهد کرد.

دولت می‌خواهد که ارز دیجیتال به تدریج جایگزین اسکناس شود.

ارز دیجیتال هزینه‌های مربوط به چاپ اسکناس و توزیع آن در شهرهای مختلف را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، هر تراکنش انجام شده در ارز دیجیتال مستند می‌شود که به اجرای موثر سیاست پولی کمک می‌کند.

این اقدام چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که بانک مرکزی پاکستان اعلام کرد که نرخ بهره را در سطح ۲۲ درصد نگه می‌دارد.

این بانک اعلام کرد که احتمالاً تورم در سپتامبر امسال به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد، قبل از اینکه اکتبر آینده کاهش یابد و پس از آن مسیر نزولی را حفظ کند.

کاهش پیش بینی شده تورم - از ماه آینده - به دلیل بهبود تولیدات کشاورزی و اقدامات انجام شده در برابر سفته بازی در بازارهای ارز و کالا است.

قیمت مصرف کننده - در کشور با جمعیت ۲۴۱ میلیون نفر - ۲۷.۴ درصد در اوت گذشته افزایش یافت.

پاکستان پس از توافق با صندوق بین المللی پول برای دریافت وام ۳ میلیارد دلاری در جولای گذشته، به دنبال مقابله با تورم فزاینده و کاهش ذخایر ارزی برای حرکت در مسیر ثبات اقتصادی است.

کد خبر: ۲۴۴٬۵۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha