۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
حجم بازار اقتصاد دیجیتال خاورمیانه در سال ۲۰۳۰ چقدر خواهد بود؟
بانک یو بی اس سوئیس تحلیل کرد؛

حجم بازار اقتصاد دیجیتال خاورمیانه در سال ۲۰۳۰ چقدر خواهد بود؟

بانک «یو بی اس» سوئیس در تازه ترین گزارش خود از افزایش چشمگیر حجم بازار اقتصاد دیجیتال خاورمیانه تا سال ۲۰۳۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ بانک «یو بی اس» سوئیس در تازه ترین گزارش خود از افزایش چشمگیر حجم بازار اقتصاد دیجیتال خاورمیانه تا سال ۲۰۳۰ خبر داد.

بر اساس این گزارش، یو بی اس پیش بینی کرده است که حجم بازار اقتصاد دیجیتال خاورمیانه از ۱۸۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ به ۷۸۰ میلیون دلار تا سال ۲۰۳۰ افزایش خواهد یافت. همچنین نرخ رشد اقتصاد دیجیتال منطقه از ۴.۱ درصد سالانه برای سال ۲۰۲۲ به ۱۳.۴ درصد در سال ۲۰۳۰ افزایش خواهد یافت که دلیل آن، افزایش تولید ناخالص داخلی کشورهای این منطقه عنوان شده است. این در حالیست که میزان رشد اقتصاد دیجیتال برای آمریکا در سال ۲۰۳۰ تنها اندکی بالاتر و روی ۱۵ درصد پیش بینی شده است.

یو بی اس دلیل دیگر رشد اقتصاد دیجیتال منطقه را افزایش حجم سرمایه گذاری کشورهای منطقه روی این نوع اقتصاد و پلتفرم های وابسته به آن مانند فروشگاه های اینترنتی در دوران پسا کرونا عنوان کرده که به گفته این بانک، خاورمیانه را به یکی از سریعترین مناطق اقتصادی جهان از حیث نرخ رشد اقتصاد دیجیتال تبدیل خواهد کرد.

یو بی اس، وضعیت فعلی خاورمیانه در رشد اقتصاد دیجیتال را با وضعیت ۱۰ الی ۱۵ سال پیش اقتصادهای بزرگی چون هند و چین مقایسه کرده است.

با اینحال، این بانک بر لزوم توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات به ویژه در بخش نرم افزاری به عنوان کلید اصلی دستیابی خاورمیانه به رشد پیش بینی شده برای اقتصاد دیجیتال خاورمیانه تاکید کرده است.

کد خبر: ۲۴۴٬۵۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha