۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
رشد ۶۱ درصدی جابه‌جایی زائران نسبت به سال گذشته
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد

رشد ۶۱ درصدی جابه‌جایی زائران نسبت به سال گذشته

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری به آمار مقایسه ای جابه‌جایی زائران، تعداد پروازها، قیمت بلیت و نحوه تهیه بلیت هواپیما در بازه زمانی اربعین، ظرف امسال و سال گذشته پرداخت.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به بازه یک هفته ای اربعین سال گذشته گفت: سال گذشته از ۲۱ فرودگاه به مقاصد فرودگاه نجف و بغداد پرواز داشتیم که امسال عملیات از ۲۵ نقطه فرودگاهی صورت گرفت.

یازرلو با بیان آمار مقایسه‌ای پروازهای اربعین ۱۴۰۱ و اربعین ۱۴۰۲ ادامه داد: سال گذشته ۲ هزار و ۸۴ پرواز برقرار شده بود و تعداد مسافر و زائر جابجا شده به ۲۵۷ هزار و ۸۷ نفر رسید.

وی افزود: اما امسال در بازه زمانی ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور در مجموع ۴۱۹ هزار و ۵۱۳ زائر اربعین حسینی با ۳۲۶۱پرواز جابه جا شدند.

یازرلو اظهار کرد: .جابه جایی زائران نسبت به سال گذشته از رشد ۶۱درصدی برخوردار بوده است.

وی یادآور شد: تعداد مسافر جابه‌جا شده در طول عملیات پروازی اربعین حسینی ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۱درصد و تعداد پروازهای انجام شده ۵۵ درصد رشد داشته است.

به گفته یازرلو قیمت بلیت رفت و برگشت ۶ میلیون تومان و امسال قیمت مصوب ۸ میلیون تومان بود که بلیت‌ها نیز کاملا الکترونیکی فروخته شد.

وی یادآور شد: علاوه بر این امسال فروش حضوری کاروانی و سفارشی نداشتیم و الحمدالله شأن زائران به خوبی رعایت شد که در پی آن میزان شکایت بسیار کم بود و کنترل بسیار خوبی بر فروش و رعایت دامنه نرخی اعلامی صورت گرفت.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری متوسط میانگین تاخیر پروازها در طول مدت یاد شده را ۳۸ دقیقه اعلام کرد.

کد خبر: ۲۴۴٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha