۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
دولت بر قیمت نان به شکل ویژه نظارت می‌کند
وزیر اقتصاد:

دولت بر قیمت نان به شکل ویژه نظارت می‌کند

خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت: در خصوص نظارت بر قیمت نان به شکل ویژه اقدام خواهد شد و از وزیر کشور خواهم خواست گزارش آن را منتشر کند.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد صبح امروز (چهارشنبه، ۲۹ شهریورماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت، گفت: دولت آیت الله رئیسی به شکل ویژه‌تری کوچک‌ترین امکان فضا و مجال را فراهم نخواهد کرد و اجازه نمی‌دهد که مسئولان کشور بخواهند ریالی از اختیاری که قانون به آن‌ها داده، استفاده کنند.

وی افزود: از دستگاه قضایی نیز دعوت می‌کنیم حتماً راستی آزمایی و گزارش‌های نظارتی را به صورت مستمر برای عموم مردم ایران رسماً منتشر کند.

وزیر اقتصاد درخصوص نحوه نظارت بر قیمت نان، بیان کرد: با توجه به اینکه مسئله قیمت گذاری نان به شکل منطقه‌ای انجام می‌شود مانند کالاهای همگن مانند محصولات صنعتی که اساساً یک قیمت واحد در سراسر کشور داشته باشد، نیست.

وی ادامه داد:‌ استان‌ها برای قیمت نان هر کدام نان‌های متفاوت محلی خود را دارند که وزن و چانه آن‌ها متفاوت با یکدیگر است و همچنین کیفیت متفاوتی با یکدیگر دارند، به طور مثال ما یک نوع نان را در استان سیستان و بلوچستان داریم که وزن چانه آن نزدیک به یک کیلوگرم وزن دارد. البته در استان‌های دیگر نیز وزن ۳۰۰ یا ۴۰۰ گرم یا ۵۰۰ گرم نیز وزن چانه‌های نان متغیر است.

خاندوزی، تاکید کرد:‌ به همین جهت مصوبه دولت این است که تنها با درخواست مقامات استانی و تائید وزارت کشور تعیین می‌شود، حتماً در خصوص نظارت بر قیمت نان به شکل ویژه اقدام خواهد شد و از وزیر کشور خواهم خواست گزارش آن را منتشر کند.

کد خبر: ۲۴۴٬۴۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha