۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
قرارداد ساخت لوله مغزی سیار بین جهاد دانشگاهی و شرکت سپنتا امضا شد

قرارداد ساخت لوله مغزی سیار بین جهاد دانشگاهی و شرکت سپنتا امضا شد

قرارداد مشارکت در تولید لوله مغزی سیار بین شرکت صنعتی سپنتا از شرکت‌های زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و سازمان جهاد دانشگاهی تهران امضا شد.

به گزارش بازار، قرارداد مشارکت در تولید لوله مغزی سیار با حضور حسن مسلمی‌نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی، برزو قنبری، مدیر پشتیبانی و ساخت کالای شرکت ملی نفت ایران بین شرکت صنعتی سپنتا از شرکت‌های زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و سازمان جهاد دانشگاهی تهران امضا شد.

انجام مأموریت‌های محوله با ایمنی بیشتر و نیاز به نیروی انسانی کمتر، نیاز به مساحت کمتر، امکان کار در زمین‌های ناهموار و جابه‌جایی آسان‌تر، امکان مطابقت محصول با بازار داخل و تسهیل تعمیر و نگهداری، کاهش هزینه‌های مربوط به خرید، تعمیر، نگهداری و افزایش بهره‌وری در زمینه برداشت از چاه‌های نفت، بومی‌سازی ساخت مجموعه و تحقق موضوع اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم و قطع وابستگی به کشورهای تولیدکننده محصول و خارج شدن محصول از انحصار و نیز رفع مشکلات صنعت نفت از مزایای این پروژه است.

به‌منظور پاسخگویی به این نیاز راهبردی صنعت نفت در ایران، جهاد دانشگاهی پیش از این ساخت دستگاه رانش لوله مغزی سیار با وظیفه رانش لوله مغزی درون‌چاه نفت، جمع‌آوری و کلاف کردن مجدد آن را آغاز کرده است.

در قرارداد دیگری که با شرکت ملی نفت ایران امضا شده است، جهاد دانشگاهی بومی‌سازی ساخت قرقره کامل لوله مغزی شامل یک لوله به طول بیش از ۵ کیلومتر را به‌عهده گرفته است.

جهاد دانشگاهی برای بومی‌سازی و نهادینه کردن این فناوری در کشور و استفاده از توان شرکت‌های صنعتی در این پروژه فناورانه با شرکت صنعتی سپنتا، یکی از شرکت‌های لوله‌سازی بزرگ کشور، به‌منظور مشارکت در تولید محصول قرارداد همکاری امضا کرده است.

با بومی‌سازی این فناوری، سالانه از خروج بیش از ۱۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیر و نیاز صنعت نفت ایران به این محصول راهبردی تأمین می‌شود.

کد خبر: ۲۴۴٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha