۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
پیش بینی قیمت جهانی سنگ آهن تا سال ۲۰۲۶| آیا جهان شاهد افزایش قیمت خواهد بود؟
گلدمن ساکس تحلیل کرد؛

پیش بینی قیمت جهانی سنگ آهن تا سال ۲۰۲۶| آیا جهان شاهد افزایش قیمت خواهد بود؟

هلدینگ بزرگ بانکی و مالی گلدمن ساکس در تازه ترین گزارش تحلیل خود در خصوص بازار فلزات، قیمت سنگ آهن برای چهار سال آینده را پیش بینی کرد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ هلدینگ بزرگ بانکی و مالی گلدمن ساکس در تازه ترین گزارش تحلیل خود در خصوص بازار فلزات، قیمت سنگ آهن برای چهار سال آینده را پیش بینی کرد.

بر اساس این گزارش، گلدمن ساکس پیش بینی کرده است که قیمت هر تن سنگ آهن طی سه ماهه پایانی سال جاری میلادی با ۲۶ درصد کاهش به از قیمت فعلی خود یعنی ۱۲۱.۷۵ دلار به ۹۰ دلار ریزش خواهد داشت.

این هلدینگ بزرگ بانکی همچنین قیمت سنگ آهن برای سال ۲۰۲۳ را حدود ۹۳ دلار و این قیمت را برای سال ۲۰۲۵ حدود ۸۵ دلار تخمین زده است.

گلدمن ساکس در ادامه گزارش تحلیل خود از بازار آهن، این قیمت را برای سال ۲۰۲۶ حدود ۸۴ دلار پیش بینی کرده است. با اینحال، این هلدینگ بزرگ مالی معتقد است که میزان تقاضا برای سنگ آهن تا پایان سال ۲۰۲۳ بیش از ۰.۲ درصد افزایش خواهد داشت و پس از آن، در سال ۲۰۲۴ احتمالا شاهد افزایش تقاضا نخواهیم بود.

بر اساس این گزارش، میزان تقاضا برای آهن در سال ۲۰۲۵ حدود ۱.۱ درصد کاهش خواهد داشت. گلدمن ساکس میزان عرضه آهن برای سال جاری میلادی را نیز با افزایش ۱.۱ درصدی پیش بینی کرده که این رقم در سال ۲۰۲۴ به ۲.۱ درصد افزایش خواهد یافت.

در حقیقت، همین افزایش میزان عرضه به نسبت کاهش تقاضا در سال های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ منجر به ریزش قیمت آهن در بازارهای جهانی خواهد شد.

کد خبر: ۲۴۴٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha