۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
تولید بیشتر مسکن برای مهار قیمت از سیاست‌های دولت است
سخنگوی دولت:

تولید بیشتر مسکن برای مهار قیمت از سیاست‌های دولت است

ربیعی، سخنگوی دولت تولید بیشتر مسکن برای مهار قیمت از سیاست‌های دولت ارزیابی کرد و گفت: برای تامین مسکن اقشار کم درآمد طرح اقدام ملی مسکن را تسریع می‌شود و شهرداری‌ها، بانک‌ها و سایر وزارتخانه‌های زیربط موظفند همکاری کنند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «علی ربیعی» روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این که موضوع کرونا کماکان مهمترین مساله دولت است، گفت:  این موضوع در جلسات اقتصادی اجتماعی ما و همینطور ستاد ملی کرونا که به طور ویژه به این امر می پردازد جزو موضوعات مهم و همیشگی است.

سخنگوی دولت با تاکید براینکه مبارزه ضدکرونایی دولت و نظام سلامت وارد مرحله جدیدی شده است، گفت: البته به دوران پسا کرونا نرسیده‌ایم و اصلاً مفهوم پساکرونا به این مفهوم نیست که بگوییم کرونا تمام شده است. آثار و تبعات کرونا از ماههای قبل شروع شده و تقریباً آثار آن به نحوی است که دوران پسا کرونا را سپری می‌کنیم.

ربیعی یادآور شد: اگر بتوانیم سه اصل فاصله‌گذاری، ماسک زدن و رعایت مسائل بهداشتی را به حد کافی رعایت کنیم قطعاً هم در سلامت فردی و حفظ جان انسان‌ها و هم پویایی اقتصاد موفق‌تر عمل می‌کنیم. دولت کادر درمانی و جامعه در این مرحله یعنی مرحله مهار، تجربه بزرگ را کسب کردیم.

وی با بیان اینکه دستاوردهای این دوره می‌تواند حتی پس از تمام شدن کرونا هم در عرصه‌های جدید به کار بسته شود، گفت: در فرآیند مبارزه ضد کرونایی آموختیم که باید یک روح جدید در حکمرانی و در سیاست دمیده شود که خوشبختانه امروز این امر رخ داده است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری اضافه کرد: ما در مبارزه با کرونا چالش‌های جدیدی داشتیم که با الگوی کارآمدی حاکمیت واحد و هم‌افزایی میان قوا و نیروهای مسلح توانستیم از این مرحله با موفقیت نسبی عبور کنیم.

اصول بهداشتی در وسایل نقلیه عمومی به خوبی رعایت نشده است
ربیعی گفت: گزارشات نشان می‌دهد که در برخی از اماکن متبرکه رعایت فاصله گذاری‌ها به خوبی صورت گرفته و در برخی متاسفانه مراعات نشده و یا بسیار ضعیف بوده است. در وسایل نقلیه عمومی چون اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها مراعات خوبی صورت نگرفته به طوری که۳۰ تا ۴۰ درصد مراعات شده است. علاوه بر این در مترو با اینکه ۹۰ درصد از ماسک استفاده کردند ولی فاصله‌گذاری رعایت نشده است.

وزارت صمت ماسک ارزان در اختیار مردم قرار می‌دهد
ربیعی گفت: با توجه به اینکه پوشیدن ماسک توسط همه مردم در خارج از خانه از مهمترین روش‌های موثر در مقابله با کرونا است در جلسه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفته شد و به وزارت صمت مسئولیت داده شد تولید ماسک را افزایش دهند و ماسک ارزان در اختیار مردم قرار بگیرد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری اضافه کرد: ما در شرایط فعلی در چند استان به پیک رسیده‌ایم این به معنای این نیست که ما پیک جدیدی داشته باشیم. استان‌هایی که وارد پیک نشده بودند امروز وارد پیک شدند. نباید اشتباه محاسبات صورت بگیرد و این طور تعبیر شود که ما وارد مرحله جدیدی از پیک شدیم.

چند استان وارد مرحله پیک شده‌اند
ربیعی اظهارداشت: الان ما در استان‌های خوزستان، هرمزگان، لرستان، کردستان، بوشهر، آذربایجان غربی و کرمانشاه وارد مراحلی از پیک شده‌ایم. در بسیاری از استان‌ها هم استانداران و همکاران در نظام سلامت به نحوی عمل کردند که تجهیزات ما بر شیوع کرونا غلبه کرد.

سخنگوی دولت با اشاره به روزهای سخت دولت، خاطرنشان کرد: اتخاذ سیاستی مناسب هم برای نرسیدن آسیب به اقتصاد، بنگاه‌ها و  نرسیدن آسیب به جان انسان‌ها سیاستی است که توامان بتوانیم هر دو را حفظ کنیم که مسیر دشواری است که ویژگی‌های خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه تعطیلات عید فطر، رعایت نکردن اصول بهداشتی امروز اثر خود را نشان می‌دهد، افزود: پیک‌های سرپایی ما افزایش پیدا کرده. آماری که از ابتدا بوده و عمدتاً ناشی از تست بوده است و امروز از ۲۰۰۰ تست روزانه به ۲۶ هزار تست رسیده ایم.

تولید بیشتر مسکن برای مهار قیمت از سیاست‌های دولت است
ربیعی در ادامه به افزایش قیمت مسکن اشاره کرد و گفت: مساله مسکن در چندین جلسه در ستاد اقتصادی دولت بحث و مقرر شد معاون اول رییس جمهوری مسوولیت برای ساماندهی کنترل قیمت و بحث تصمیم گیری در مورد سیاست‌های تشویق تولید مسکن و موانع تولید آن کارگروهی تشکیل دهند و تصمیمات را اجرایی کنند.

سخنگوی دولت با تاکید بر برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت بخش مسکن،  گفت: در کوتاه مدت در مورد مستاجران برنامه حمایتی را در دستور کار خواهیم داشت که در صورت نهایی شدند خبر آن را به اطلاع خواهیم رساند.  

ربیعی یادآور شد: به منظور زمینه سازی برای تامین مسکن گروه‌های کم درآمد وزارت مسکن و شهرسازی مکلف شد هم برای تامین مسکن این گروهها و هم برای جریان پایدار تولید و رونق مسکن،  طرح اقدام مسکن ملی را که با هدف گذاری ۴۰۰ هزار واحد با سرعت بیشتری در این جهت پیگیری کند و تفاهم‌نامه دستگاهی جدی‌تر دنبال شود و سایر وزارتخانه ها که گروه‌های هدف طرح ملی مسکن هستند موظف شدند که در این زمینه همکاری کنند. بانک ها، وزارت اقتصاد، نیرو، شهرداری‌ها مکلف شدند که همه تمهیدات لازم را برای ۴۰۰ هزار واحد مسکن انجام دهند.

وی گفت: برای شاغلین، کارگران و بازنشستگان فاقد مسکن تفاهم نامه‌هایی با نهادهای مختلف از جمله ستاد اجرایی، وزارت دفاع، آموزش و پرورش، تعاون و کار، رفاه و اجتماعی امضا شد که خود این دستگاه ها حمایت خواهند کرد. بنابر این یکی از سیاست های دولت تولید بیشتر مسکن برای مهار قیمت است که سریعتر به ثمر بنشیند.

کد خبر: ۲۴٬۴۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha