۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳
نقش مهم تبلیغات در معرفی ظرفیت‌های گردشگری خوزستان| گردشگری صنعتی و دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد
رئیس اتاق بازرگانی اهواز تاکید:

نقش مهم تبلیغات در معرفی ظرفیت‌های گردشگری خوزستان| گردشگری صنعتی و دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد

اهواز- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: تبلیغات و رسانه‌ها در زمینه معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری نقش تاثیرگذاری دارند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد جواد امانی صبح چهارشنبه در نشست کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی اهواز اظهار کرد: تقویت و به روز رسانی زیرساخت های حوزه گردشگری از جمله واحدهای اقامتی، پذیرایی و دفاتر و شرکت‌ های خدمات مسافرتی در خوزستان باید در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: یکی از مولفه های مهم در جذب گردشگر، معرفی ظرفیت ها است که به همین منظور نصب QR کد جاذبه‌های گردشگری خوزستان را پیشنهاد می کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز حمایت از فعالان بخش خصوصی حوزه گردشگری را ضروری دانست و افزود: تبلیغات و رسانه‌ها در زمینه معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری نقش تاثیرگذاری دارند.

امانی بیان کرد: خوزستان علاوه بر جاذبه های تاریخی و طبیعی از ظرفیت های گردشگری صنعتی و دفاع مقدس نیز برخوردار است که باید در این زمینه بهره برداری های مطلوبی برای توسعه صنعت گردشگری را در دستور کار قرار داد.

وی همچنین در بخش دیگری از این نشست ثبت جهانی «کاروانسرای افضل شوشتر» از سوی یونسکو را رویدادی با ارزش برای استان عنوان کرد و گفت: امیدواریم با برنامه ریزی هایی که صورت می گیرد، این اثر با ارزش، بیش از پیش به مردم کشور و علاقمندان آثار تاریخی در دنیا، معرفی شود.

لازم به ذکر است، کاروانسرای افضل شوشتر از بناهای ارزشمند دوره قاجار است که به منظور بارانداز بعضی محصولات تجاری در دوره قاجار راه اندازی شده و در دوره هایی نیز به عنوان سیلو به کار خود ادامه داده است.

این کاروانسرا با زیبای چشم نواز در زمره کاروانسراها محدود در استان خوزستان به شمار می‌رود.

این اثر تاریخی در شوشتر، خیابان طالقانی، کوچه سنگ‌ فرش واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۷۹۴۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و توسط خاندان افضل در کنار محله قدیمی دُلدُل ساخته شده‌است. خاندان افضل که از خانواده‌های معروف و قدیمی شوشتر هستند اغلب به شغل تجارت مشغول بوده‌اند.

کد خبر: ۲۴۴٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha