۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲
سود آرامکو کم شد

سود آرامکو کم شد

آرامکو عربستان سعودی از کاهش ۳۸ درصدی سود در سه ماهه دوم سال خبر داد.

به گزارش بازار، رئیس شرکت آرامکوی سعودی با اشاره به خطرات ناشی از حذف تدریجی انرژی سنتی نسبت به بحران انرژی «جدی‌تر» هشدار داد و به آسیب‌های مربوط به حذف تدریجی انرژی‌های سنتی پیش از موعد نیز اشاره کرد.

امین ناصر، رئیس شرکت آرامکو عربستان، نسبت به وقوع یک بحران انرژی «جدی‌تر» هشدار داد که نشان‌دهنده احتمال شکاف در حوزه تحول انرژی بین شمال و جنوب جهان است.

اظهارات الناصر در جریان سخنرانی خود در بیست و چهارمین کنفرانس جهانی نفت در کلگری کانادا با عنوان «انتقال انرژی: مسیری به سوی بی طرفی صفر» بیان شد.

الناصر این را هم گفت که اولویت برای بسیاری در جنوب جهانی «تامین زندگی و بقا» است، در حالی که بسیاری در کشورهای شمالی بر پایداری زیست‌محیطی تمرکز می‌کنند که وضعیت را دشوار می‌کند و افزایش شکاف را به یک نتیجه اجتناب‌ناپذیر تبدیل می‌کند.

رئیس شرکت آرامکو همچنین با اشاره به خطرات ناشی از حذف زودهنگام انرژی سنتی، توضیح داد: کاستی‌های موجود در طرح‌های تحول فعلی باعث ایجاد سردرگمی گسترده برای صنایع تولیدکننده یا وابسته به انرژی می‌شود که آینده سرمایه‌گذاران را مبهم می‌کند. این امر خطر عدم تعادل شدید عرضه و تقاضا در حوزه انرژی‌های متعارف را افزایش می‌دهد و منجر به افزایش بحران انرژی می‌شود.

به گفته وی، این افزایش نه تنها بر سرمایه گذاری‌ها تأثیر منفی خواهد گذاشت، بلکه رونق و پیشرفت کشورها و مردم را نیز محدود خواهد کرد.

اظهارات رئیس و مدیر اجرایی آرامکو عربستان حدود دو هفته پس از تصمیم عربستان سعودی و روسیه برای تمدید کاهش داوطلبانه تولید نفت خود تا پایان سال جاری بیان شد که این اقدام منجر به افزایش قیمت نفت به سطح خود از نوامبر ۲۰۲۲ شد.

عربستان برای چندین دهه بزرگترین صادرکننده نفت در جهان بوده است و در حال حاضر برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده خود برای انرژی و نمک زدایی آب به نفت و گاز طبیعی متکی است، فرآیندی که مقادیر زیادی نفت مصرف می‌کند.

در اکتبر ۲۰۲۱، آرامکو هدف خود را برای رسیدن به بی‌طرفی کربن تا سال ۲۰۵۰ در خصوص انتشار گازهای گلخانه‌ای تعیین کرد.

کد خبر: ۲۴۴٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha