۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
روزانه ۵۰۰ کانتینر رسوبی از بندر شهید رجایی خارج می‌شود
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت:

روزانه ۵۰۰ کانتینر رسوبی از بندر شهید رجایی خارج می‌شود

بندرعباس - مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: پس از بازدید معاون اول رییس جمهور و تاکید بر تعیین تکلیف کانتینرهای کالاهای رسوبی از امروز حداقل ۵۰۰ کانتینر از این بندر خارج می‌شود.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی بنادر ودریانوردی هرمزگان، سید عبدالمجید اجتهادی سه‌شنبه در خصوص ترخیص کانتینرهای کالاهای رسوبی افزود: پیرو تاکید معاون اول رییس جمهور مبنی بر تعیین تکلیف کانتینرهای کالاهای رسوبی، آنچه در اختیار اموال تملیکی قرار داده شده، حدود ۱۸۶ کانتینر مربوط به قبل از سال ۹۶ بود.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های استاندار، مدیرکل بنادر استان و گمرکات هرمزگان مبنی بر تخصیص و هماهنگی کامیون‌ها برای خروج و تعیین تکلیف کانتینرهای کالاهای رسوبی، ادامه داد: حدود دو هزار و ۸۰۰ کانیتنر نیز مربوط به سال‌های ۱۳۹۶ تا پایان ۱۴۰۰ بوده که جلسه‌ای هماهنگی برای خروج و تعیین تکلیف این تعداد کانیتنر نیز درحال انجام است.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: برای تسریع در روند تعیین تکلیف این کانتینرها با توجه به حجم بسیار بالای کالاهای متروکه در بندر شهید رجایی سازمان اموال تملیکی با ۱۳ مدیرکل و کارشناسان خود در بندر شهید رجایی حاضر شده تا نسبت به تعیین تکلیف این کالاها اقدام کنند.

اجتهادی با بیان اینکه برای تسریع در فرآیند کارهای اجرایی، تجهیزات مورد نیاز پایانه‌های اموال تملیکی فراهم می‌شود، گفت: این تعداد کانتینر خارج ظرف یکماه از بندر شهید رجایی تعیین تکلیف و خروج خواهد شد.

وی بیان کرد: تا قبل از این روزانه ۳۰ کانتینر از بندر شهید رجایی خارج می‌شد، اما پس از بازدید اخیر معاون اول رییس جمهور و تاکید بر برنامه‌ریزی‌های انجام شده از امروز حداقل ۵۰۰ کانتینر از این بندر خارج می‌شود.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خاطرنشان کرد: در بحث تامین کامیون‌های مورد نیاز برای خروج این کانتینرها هماهنگی‌های لازم با استاندار استان و همچنین استقرار دستگاه‌های ریچ که باید در پایانه‌های اموال تملیکی مستقر شوند، انجام شده است.

به گفته اجتهادی؛ با این اقدام به طور یقین با اظهارنامه‌هایی که در اختیار اموال تملیکی قرار داده شده کانتینرهای رسوبی قبل از سال ۱۳۹۸ به صفر می‌رسد.

وی در خصوص هفت هزار کانتینر باقی‌مانده نیز گفت: این کانتینرها به دلیل اینکه کانتینرهای جاری هستند، طبق نظر کارشناسان باید در خود بندر شهید رجایی تعیین تکلیف شوند.

کد خبر: ۲۴۴٬۲۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha