۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
اهدای ۳۰۰ هزار بسته نوشت افزار در آستانه سال تحصیلی ۱۴۰۲؛ حمایت از دانش آموزان از مدرسه تا دانشگاه
به همت بنیاد احسان صورت گرفت؛

اهدای ۳۰۰ هزار بسته نوشت افزار در آستانه سال تحصیلی ۱۴۰۲؛ حمایت از دانش آموزان از مدرسه تا دانشگاه

بنیاد احسان طی پویش مشق احسان تاکنون ۱.۵ میلیون بسته نوشت افزار را در بین دانش آموزان مناطق کم برخوردار اهدا کرده و امروز نیز در آستانه سال تحصیلی جدید ۳۰۰ بسته هزار بسته دیگر را اهدا کرد.

بازار؛ گروه ایران: صبح امروز سه شنبه ۲۸ شهریور ماه مراسم مشق احسان؛ پویش ملی اهدای نوشت افزار به دانش آموزان در مناطق کم برخوردار به همت بنیاد احسان و با حضور علی عسگری معاونت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، سردار حسین آبادی مدیر کل بازرسی ستاد اجرایی، سعید سلیمانی مدیرعامل بنیاد احسان و جمعی از اعضای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برگزار شد.

دست یابی به عدالت آموزشی هدف مهم معاونت اجتماعی ستاد اجرایی

در راستای هدف محرومیت زدایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و به خصوص معاونت اجتماعی، پویش ملی مشق احسان هر سال با شروع سال تحصیلی جدید در کشور اجرایی می شود؛ طی این پویش به مناطق کم برخوردار کشور بسته های لوازم التحریر و نوشت افزار اهدا می ‌شود.

عسگری: در حوزه عدالت آموزشی دنبال می کنیم شناسایی نخبگان و پرورش استعداد های نخبگان در مناطق محروم است

علی عسگری معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به اهمیت دست یابی به عدالت در جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: یکی از اصلی ترین زمینه های عدالت در کشور، عدالت آموزشی است که متاسفانه امکانات برابر آموزشی برای همه مردم نداریم. همچنین طی سال های اخیر، قشر مرفع دسترسی بهتری به امکانات آموزشی یافته اند که باید آن را برای قشر کم برخوردار نیز جبران کنیم.

وی افزود: طی جلساتی که با دولت و شخص معاون اول رئیس جمهور داشته ایم پیگیر تحقق عدالت آموزشی هستیم. ستاد اجرایی هم بخشی از این وظیفه را بر عهده گرفته و ساخت مدارس، خوابگاه ویژه دانش آموزان و حتی مدارس شبانه روزی و اهدای نوشت افزار و وسایل ورزشی از جنس فعالیت هایی است که در راستای تحقق عدالت آموزشی انجام می شود.

عسگری ادامه داد: طرحی که دیگری که در حوزه عدالت آموزشی دنبال می کنیم شناسایی نخبگان و پرورش استعداد های نخبگان در مناطق محروم است تا دانش آموزان مناطق محروم نیز همچون سایر دانش آموزان بتوانند از امکانات بهره مند شوند و به دانشگاه ها راه یابند.

گفتنی است بنیاد احسان طی پویش مشق احسان تاکنون ۱.۵ میلیون بسته نوشت افزار را در بین دانش آموزان مناطق کم برخوردار اهدا کرده و امروز نیز در آستانه سال تحصیلی جدید ۳۰۰ بسته هزار بسته دیگر را اهدا کرد.

۳ هزار گروه مردمی برای شناسایی و توزیع اقلام

حمید سلیمی مدیر قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان با اشاره به موضوع عدالت آموزشی بیان داشت: شاخصه های مختلفی را برای ارزیابی موضوع عدالت آموزشی داریم که اغلب با ارزیابی کمی آن را مورد مقایسه قرار می دهند و خروجی را بر حسب همین ارزیابی ها انتشار می دهند. به عنوان مثال این شاخص ها در بررسی سرانه آموزشی، سرانه تعداد معلم در مقایسه با دانش آموزان، محیط ورزشی مدارس، بازماندگان از تحصیل و غیره با شاخص های کمی رو به رو هستیم.

وی تاکید کرد: خیلی از مجموعه هایی که در راستای عدالت آموزشی فعالیت دارند در راستای رفع کمی همین مسائل اقدام می کنند و بیشتر جنبه زیرساختی دارند. این درحالی است که بخشی از موضوع عدالت آموزشی در این حوزه مغفول واقع شده و در حوزه های کیفی، محتوایی و فرایند هایی که می تواند امید بخش باشد کمتر مورد توجه قرار گرفته اند.

سلیمی: توزیع ۳۰۰ هزار نوشت افزار را طی پویش مشق احسان با کمک گروه های مردمی خواهیم داشت

سلیمی ادامه داد: بر این اساس بنیاد احسان با توجه به حضور گروه های مردمی وظیفه خودمان دانسته ایم که بتوانیم اقدامات موثری در این حوزه مغفول واقع شده داشته باشیم. در رصد استانی در مدارس دولتی، نمونه دولتی و حتی سمپاد با مساله کاهش روند امید و انگیزه رو به رو هستیم. بنابراین افزایش امید و انگیزه را با ایجاد فعالیت هایی در حوزه رشد مخاطبان از جمله دانش آموزان و معلمان در پیش گرفته ایم.

مدیر قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان بیان داشت: هرچند مشکلاتی در حوزه آمارهای کیفی منتشره در بخش های مختلف وجود دارد اما کار ویژه هایی تعریف کرده ایم که علاوه بر اینکه بستر پر نشاط و انگیزه در مدرسه دارد می تواند با کمک آموزش و پرورش، آموزش معلمان در این حوزه را هم شاهد باشیم. برای مثال از هزار معلم کار و فناوری استان خراسان رضوی داریم فقط ۳۰۰ نفر حوزه مرتبط دارند. بنابراین بر فرض وجود انگیزه کافی در این معلمان، ۷۰۰ معلم دیگر به احتمال زیاد نه انگیزه کافی در این حوزه دارند و نه آموزش مناسب دیده اند.

وی افزود: با این تفاسیر ضمن فراهم کردن زیرساخت های آموزشی، به دنبال ترتیب نیرو و آموزش مخاطب هم هستیم. همچنین همانطور که روشن است پویش مردمی مشق احسان نیز یکی دیگر از فعالیت هایی است که دنبال می کنیم و با وجود همه پیچیدگی های امسال، شاهد رشد کیفی خوبی در این حوزه هستیم.

سلیمی تاکید کرد: امسال توزیع ۳۰۰ هزار نوشت افزار را طی پویش مشق احسان با کمک گروه های مردمی خواهیم داشت و بیش از ۳ هزار گروه مردمی در این پویش به بنیاد احسان کمک می کنند. همچنین نکته قابل توجهی که در این پویش وجود دارد این است که همه اقلام بدون استثنا تولید داخل و بخشی از آن ها نیز توسط زنان سرپرست خانوار تولید شده است.

کد خبر: ۲۴۴٬۲۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha