۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
ارجاع پرونده انفجار معدن رزمجاه به «هیئت کارشناسی حوادث کار»
رئیس کل دادگستری استان سمنان خبر داد؛ 

ارجاع پرونده انفجار معدن رزمجاه به «هیئت کارشناسی حوادث کار»

سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان از ارجاع پرونده انفجار معدن رزمجاه به هیئت کارشناسی حوادث کار برای تعیین تکلیف ماجرا خبر داد. 

به گزارش خبرنگار بازار، محمد جعفر عبدالهی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی دادگستری سمنان درباره آخرین وضعیت معدن رزمجاه، بیان کرد: پرونده انفجار معدن رزمجاه به هیئت کارشناسی حوادث کار ارجاع داده شده است.

وی با بیان اینکه هیئت سه نفره اولیه کارشناسان حوادث ناشی از کار نظر خود را درباره این حادثه و زوایای مختلف آن بیان خواهند کرد، افزود: پیش بینی نصب سیستم تهویه برای خروج گاز تجمیع شده احتمالی از تونل و عدم تکرار دوباره چنین حوادث، از دیگر موضوعاتی است که در پیگیری پرونده انفجار معدن به آن اشاره و تاکید شده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه تعیین علت نهایی فوت جان باختگان توسط پزشکی قانونی از دیگر تاکیدات دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده این حادثه است، تاکید کرد: پیگیری مسئولان اجرایی ذی ربط برای رسیدگی به مطالبات معدن کاران طزره از دیگر موضوعاتی محسوب می شود که دستگاه قضایی به آن ورود کرده است.

عبدالهی با بیان اینکه حفظ امنیت شغلی و استاندارد سازی ایمنی محیط کار از دیگر مطالبات کارگران معدن طزره بود که دستگاه قضایی هم به آن تاکید دارد، گفت: بازنشستگی پیش از موعد قانونی کارگران نسبت به سایر مشاغل باتوجه به سختی کار، از دیگر موضوعات این پرونده است که رسیدگی می شود.

وی با بیان اینکه تا شناسایی مقصران این حادثه و ادامه روند رسیدگی قانونی، مدیران و مسئولان آن معدن باید در دسترس بوده و به محض نیاز در کمترین زمان ممکن خود را به مراجع قضایی معرفی کنند، گفت: رسیدگی به پروانده تسریع خواهد شد.

به گزارش بازار، دو هفته قبل، انفجار در معدن رزمجاه غربی از مجموعه معادن طزره در شرکت البرز شرقی به کشته شدن شش کارگر انجامید.

کد خبر: ۲۴۴٬۲۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha