۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
تردیدها درباره حضور چین در نشست هوش مصنوعی بریتانیا

تردیدها درباره حضور چین در نشست هوش مصنوعی بریتانیا

سخنگوی دولت بریتانیا دگفت: بریتانیا در نوامبر امسال میزبان اولین نشست بزرگ جهانی درباره ایمنی هوش مصنوعی خواهد بود.

به گزارش بازار، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، در حال بررسی منع حضور مقامات چینی در نشست ایمنی هوش مصنوعی این کشور در ماه نوامبر است. برخی از رهبران جهان از جمله امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در این نشست حضور خواهند داشت. جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در این مراسم شرکت نخواهد کرد و کامالا هریس، معاون وی در این نشست شرکت می‌کند.

سخنگوی دولت بریتانیا در این خصوص گفت: «بریتانیا در نوامبر امسال میزبان اولین نشست بزرگ جهانی درباره ایمنی هوش مصنوعی خواهد بود که کشورهای مهم و همچنین شرکت‌ها و محققان پیشرو و جامعه مدنی را گرد هم می‌آورد تا اقدامات بین‌المللی هدفمند و سریع در زمینه ایمنی و مسئولیت‌پذیری توسعه فناوری را انجام دهد. همان‌طور که برای اجلاس‌هایی در این سطح معمول است، درباره دعوت شدگان احتمالی گمانه‌زنی نخواهیم کرد.»

سوناک در ماه ژوئن و به دنبال صدور هشدار از جانب برخی رهبران صنعت هوش مصنوعی مبنی‌بر اینکه این فناوری می‌تواند، برای ترویج اطلاعات نادرست و کلاهبرداری استفاده شود و حتی تهدیدی برای تمام بشریت در آینده باشد، خبر از برگزاری این اجلاس داد. او که نسبت به ظرفیت هوش مصنوعی برای تغییر خدمات عمومی خوش‌بین است، قصد دارد، بریتانیا را در خط مقدم تنظیم مقررات جهانی هوش مصنوعی قرار دهد.

کسانی که از برنامه پیشنهادی اجلاس آگاه هستند، تمرکز این نشست را بر خطرات هوش مصنوعی برای زندگی انسان‌ها، معطوف دانسته‌اند. مقامات این کشور امیدوار هستند که این اجلاس به رویدادی سالانه یا دوسالانه تبدیل و هر بار توسط کشور دیگری در قالب گردهمایی‌هایی چون G۷ و G۲۰ برگزار شود.

افراد دعوت شده شامل سران دولتی، مدیران صنعت فناوری و نمایندگان جامعه مدنی می‌شوند. سر نیک کلگ، رئیس امور جهانی متا، ایلان ماسک، کارآفرین فناوری و ثروتمندترین مرد جهان و احتمالأ مارک زاکربرگ، مؤسس متا نیز در این اجلاس حضور خواهند داشت.

دعوت از پکن یکی از حساس‌ترین عناصر برنامه‌ریزی این نشست محسوب می‌شود. سوناک قائل به اهمیت تعامل با پکن بوده و اخیراً با لی کیانگ، نخست‌وزیر چین، در دهلی ملاقات و درباره هوش مصنوعی صحبت کرده است. با این وجود، ادعاهای مطرح شده مبنی بر جاسوسی گسترده این کشور از بریتانیا و سایر کشورها، سبب تردید وی در دعوت از کارشناسان و مقامات چین شده است.

کد خبر: ۲۴۴٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha