۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲
افزایش یک میلیارد دلاری حجم مبادلات تجاری ایران و عراق در ۵ ماهه نخست ۱۴۰۲
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق اعلام کرد

افزایش یک میلیارد دلاری حجم مبادلات تجاری ایران و عراق در ۵ ماهه نخست ۱۴۰۲

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: حجم مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و عراق در پنج ماهه نخست امسال بیش از یک میلیارد دلار نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

به گزارش بازار، محمد کاظم آل صادق روز دوشنبه افزود: صادرات ایران به عراق در پنج ماهه نخست امسال برابر با سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ بیش از یک میلیارد دلار افزایش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه عراق همسایه مهم ایران است که روابط اقتصادی خوبی با این کشور داریم، اظهار داشت:حجم مبادلات تجاری و اقتصادی ایران با کشور عراق در سال به ۱۲ میلیارد دلار رسیده است و هدف‌گذاری کرده‌ایم که این رقم به ۲۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

آل صادق با اشاره به برگزاری نمایشگاه سالانه تجهیزات پزشکی که هفته گذشته در کشور عراق برگزار شد، تصریح کرد: ۱۷ شرکت دانش بنیان و تولید کننده تجهیزات پزشکی از ایران در این نمایشگاه شرکت کرده بودند و فرصت مناسبی برای حضور سرمایه گذاران ایرانی در بازار کشور عراق به وجود آمد.

به گفته وی، حضور تولید کنندگان تجهیزات پزشکی ایرانی در این نمایشگاه می تواند علاوه بر نشان دادن توان تولید کنندگان ایرانی، در مراودات پزشکی و تورسیم درمانی تاثیر بسزایی داشته باشد.

کد خبر: ۲۴۴٬۱۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha