۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸
اگر آمریکا دچار اشتباه محاسباتی نمی‌شد تبادل زندانیان زودتر انجام می‌شد
رئیس‌جمهور:

اگر آمریکا دچار اشتباه محاسباتی نمی‌شد تبادل زندانیان زودتر انجام می‌شد

رئیس‌جمهور در جمع مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی تاکید کرد: اگر آمریکا با اشتباه محاسبه و دل بستن به اغتشاشات، میز مذاکره را ترک نمی‌کرد، این اقدام بشردوستانه می‌توانست خیلی زودتر انجام شود.

به گزراش بازار، احسان صالحی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در فضای مجازی درباره جزئیات دیدار رییس جمهور با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی نوشت: رئیس‌جمهور در نشست با مدیران رسانه‌های آمریکایی، با قدردانی از عمان و قطر برای همکاری در انجام تبادل زندانیان گفت که اگر آمریکا با اشتباه محاسبه و دل بستن به اغتشاشات، میز مذاکره را ترک نمی‌کرد، این اقدام بشردوستانه می‌توانست خیلی زودتر انجام شود و به آمریکا به علت نقض پیمان‌ها بی‌اعتمادیم هر گامی در جهت عمل به تعهدات می‌تواند به اعتمادسازی کمک کند.

فرآیند تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا و آزادسازی دارایی‌های توقیف شده ایران پس از دو سال گفت‌وگوهای غیرمستقیم، ۱۹ مردادماه (۱۰ آگوست) نهایی و صبح امروز اجرایی شد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه هم در نشست خبری امروز اعلام کرد: روند اجرای توافق میان دو طرف در دو موضوع رفع انسداد مالی دارایی‌های ایران در کره جنوبی و تبادل زندانیان گام به گام و با سرعت مطلوبی پیش رفته و امیدواریم که امروز شاهد وصول دارایی‌های خود از کره جنوبی باشیم. وی افزود: بر همین اساس است که در همین روز تبادل زندانیان هم انجام می‌شود و ۵ زندانی شهروند ایرانی از زندان های آمریکا آزاد می‌شوند.

کد خبر: ۲۴۴٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha