۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
لزوم سرمایه گذاری در توسعه باغبانی | سهم ایران از تجارت گیاهان دارویی ناچیز است
معاون امور باغبانی وزیرجهادکشاورزی:

لزوم سرمایه گذاری در توسعه باغبانی | سهم ایران از تجارت گیاهان دارویی ناچیز است

گرگان- برومندی، معاون امور باغبانی وزیرجهادکشاورزی در گرگان گفت: پیشرفت حوزه باغبانی در تامین امینت غذایی کشور موثر است.

محمد مهدی برومندی در حاشیه آِئین افتتاحیه سیزدهمین کنگره ملی باغبانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امروزه به دلیل تهدیدهایی که در بخش آب و خاک دنیا ایجاد شده با چالش کمبود غذا مواجه هستیم.

معاون امور باغبانی وزیرجهاد کشاورزی افزود: در حال حاضر تمام دولت ها در دنیا به دنبال تامین امنیت غذایی در کشور خود هستند، همچنین به تولید محصولات سالم بسیار اهمیت می دهند.

برومندی با بیان این موضوع که توسعه بخش باغبانی به تولید محصول سالم کمک می کند، یادآورشد: پیشرفت حوزه باغبانی در تامین امینت غذایی کشور موثر است.

وی ادامه داد: توسعه و تولید پایدار نیاز به سیاست گذاری های صحیح و متناسب با شرایط تولیدکنندگان دارد و برای مدیریت توسعه در بخش باغبانی کشور باید از علم و فناوری استفاده کرد.

به گفته معاون امور باغبانی وزیر جهادکشاورزی، ۵۰ درصد ارزآوری کشور توسط بخش باغبانی تامین می شود، همچنین ۳۷ درصد اشتغال کشور در این بخش است.

وی اضافه کرد: علی رغم ظرفیت هایی که بخش باغبانی در کشور دارد فقط ۲۰ درصد اراضی کشاورزی کشور تحت کشت های باغبانی قرار دارند که باید برای توسعه آن در کشور سرمایه گذاری درست صورت بگیرد.

راهکار مشکلات در دست متخصصان است

به گفته معاون امور باغبانی وزیر جهادکشاورزی، برای پاسخ به مشکلات حوزه باغبانی باید به متخصصین دانشگاهی رجوع کرد و به صورت تخصصی برای رفع چالش ها راهکار پیدا کنیم.

برومندی خاطرنشان کرد: تغییر اقلیم، تهدید جدی برای باغبانی کشور محسوب می شود وباید با تکیه بر علم و فناوری، برای چالش‌های این حوزه راهکار پیدا کنیم

وی با اشاره به این موضوع که توسعه کشت گیاهان دارویی در دستور کار این وزارت خانه قراردارد، تصریح کرد: بیش از دو هزار گونه گیاه دارویی در ایران شناخته شده است که اگر کشت آن توسعه یابد می توانیم از ارزش افزوده آنها بهره مند شویم.

به گفته معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی، گردش مالی تولید گیاهان دارویی در دنیا ۱۵۰ میلیارد دلار بوده سهم ایران از این گردش مالی باتوجه ظرفیت های موجود در کشور، کمتر از یک میلیارد دلار است.

برومندی در پایان اظهار کرد: دانشگاه می‌تواند کمک کننده خوبی برای عبور از موانع توسعه حوزه باغبانی در تمام بخش هایش باشد.

کد خبر: ۲۴۴٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha