۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
فعالیت صرافی رمز ارزی جی. پکس در دبی تعطیل شد

فعالیت صرافی رمز ارزی جی. پکس در دبی تعطیل شد

صرافی رمز ارزی «جِی. پِکس» (­JPEX)­ پس از اتهام مبنی بر فعالیت بدون مجوز، معاملات را در درگاه خود تعطیل کرد. ­

به گزارش بازار، این صرافی که در دبی قرار دارد، همچنین پس از آن فعالیت خود را تعطیل کرد که نهاد تنظیم کننده مقررات در هنگ کنگ ضمن تحقیقاتی اعلام کرد که این صرافی به دلیل محدودیت نقدینگی مقصر است. پلیس هنگ کنگ حداقل ۱۴۰۸ شکایت علیه جی. پکس به ارزش ۱۲۷ میلیون دلار، دریافت کرده است.

بنابر این گزارش تاکنون شش نفر از جمله یک چهره تبلیغاتی (اینفلوئنسر) در پرونده جی. پکس دستگیر شده اند.

هنگ کنگ از کشورهایی است که به مقصدی برای شرکت‌های رمز ارزی تبدیل شده است. بنابر این در تلاش است با وضع قوانین جدید از طریق نهاد تنظیم مقررات، شرایط جدید را مدیریت و به مرکزی جهانی برای دارایی‌های دیجیتال تبدیل شود.

پیشتر گزارش‌هایی منتشر شده بود که بر مبنای آن شرکت‌های مهم رمز ارزی در آمریکا، پس از سخت گیری‌های دولت این کشور نسبت به این شرکتها، تهدید به خروج از این کشور کرده بودند.

مشکل «کمبود نقدینگی» در صرافی‌ها از آن رو حائز اهمیت است که در روزهای پایانی سال ۲۰۲۲، صرافی مطرح اف. تی. ایکس در آمریکا به دلیل مدیریت نادرست اموال و دارایی هایش، دچار کمبود نقدینگی گردید و در نتیجه پس از حجم زیاد برداشت، عملا از کار افتاد. این بحران همانند زنجیره‌ای منجر به سقوط شدید قیمت بیت کوین و دیگر رمز ارزها گردید و از سوی دیگر موجی از بی اعتمادی را در بازار رمز ارزها به راه انداخت.

کد خبر: ۲۴۴٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha