۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
۱۰ طرح در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی ایلام آماده افتتاح و کلنگ زنی است
مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی ایلام:

۱۰ طرح در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی ایلام آماده افتتاح و کلنگ زنی است

ایلام- باباخانی، مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به نیاز استان به صنایع تبدیلی در استان، گفت: ۱۰ طرح در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی ایلام آماده افتتاح و کلنگ زنی است.

اصغر باباخانی در گفتگو با بازار اظهار کرد: کشاورزی از مهمترین ظرفیت های استان ایلام به شمار می رود چرا که تولید ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات، زمینه را برای توسعه صنایع تبدیلی در استان فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴۲ طرح صـنایع در حوزه های مختلف کشاورزی در سطح استان با اشتغالزایی بیش از هزار نفر فعالیت دارند و علاوه بر این ۱۰ طرح جدید در حوزه صنایع تبدیلی در استان آماده افتتاح و کلنگ زنی است.

باباخانی افزود: در هفته جهاد کشاورزی تعـداد شش طرح شامـل  فرآوری گیاهان دارویی و عرقیات گیاهی، بسـته بنـدی عسل، سردخانه... با اشتغالزایی ۶۵ نفر به بهره برداری می رسد.

مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی استان ایلام اظهار کرد: چهار طرح فرآوری کود هـای مرغی، بسـته بنـدی حبوبات و خشـکبار نیز با اشتغالزایی ۴۰ نفر کلنگ زنی می شود.

باباخانی با اشاره به اینکه طرح های صنایع تبدیلی استان ایلام در راستای ایجاد ارزش افزوده، افزایش فرآوری و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و افزایش بهره وری در سال جهش آماده افتتاح و کلنگ زنی شده است.

وی گفت: تعداد هفت طرح دیگر در حوزه صنایع تبدیلی در استان ایلام با پیشـرفت فیزیکی بین ۵۰ تا ۸۰ درصد در حال اجرایی شدن است که در آینده ای نزدیک در استان به بهره برداری می رسند.

کد خبر: ۲۴٬۴۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha