۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
هموار شدن مسیر پرداخت مالیات با تصویب قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور مطرح کرد

هموار شدن مسیر پرداخت مالیات با تصویب قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان

سبحانیان، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مسیر پرداخت مالیات و انجام تکالیف قانونی با تصویب قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان هموار شد.

به گزارش بازار، محمدهادی سبحانیان، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در جریان چهارمین کنفرانس بریتاکوف در گرجستان با بیان اینکه تا پایان امسال قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان به‌طور کامل اجرایی می‌شود، افزود: طبق انتظار موجود، این قانون موجب تسهیل بسیاری از فرآیندها در حوزه مالیات بر ارزش افزوده و تا حدودی مالیات‌های مستقیم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این قانون فروشندگان را ملزم به صدور صورتحساب‌های الکترونیکی از طریق سامانه مؤدیان کردیم، گفت: به کمک صورتحساب‌های الکترونیکی می‌خواهیم فرایند پرداخت مالیات را برای اشخاص خواهان تبعیت از تعهدات مالیاتی خود آسان‌تر کرده و البته کار اشخاص فاقد تمکین را دشوارتر سازیم.

سبحانیان با بیان اینکه پس از ثبت صورتحساب‌های الکترونیکی، فروشنده و خریدار هیچ‌گونه تعهد دیگری در این زمینه نخواهند داشت، اضافه کرد: در فرآیند صدور صورتحساب الکترونیکی، مؤدیان مالیاتی هیچ‌گونه مداخله‌ای از جانب سازمان امور مالیاتی احساس نمی‌کنند مگر در گزارش‌هایی که هیئت‌های حل اختلاف وقوع نوعی نقض قوانین و مقررات را در فرآیند صدور صورتحساب الکترونیکی ارائه کنند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از پیش‌بینی روش دوسویه صدور صورتحساب‌های الکترونیکی خبر داد و تصریح کرد: در واقع سازوکار پایانه‌های فروشگاهی برای ساده‌تر شدن تکمین مالیاتی تأمین شده است و چنانچه مؤدی به‌طور کامل از قوانین و مقررات تبعیت کند نیازی به نگهداری دفاتر حساب برای مالیات بر ارزش افزوده نخواهد داشت.

کد خبر: ۲۴۴٬۰۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha