۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
قاچاق سازمان یافته قطعات آسانسور به کشور
رئیس هیئت مدیره سندیکای فروشندگان آسانسور و پله برقی تهران اعلام کرد

قاچاق سازمان یافته قطعات آسانسور به کشور

زهره وندی، رئیس هیئت مدیره سندیکای فروشندگان آسانسور و پله برقی استان تهران از قاچاق سازمان یافته قطعات آسانسور به کشور خبر داد.

به گزارش بازار، محمد رضا زهره وندی گفت: هم اکنون یکی از چالش‌ها در صنعت آسانسور کشور و قطعات وابسته، این است که قطعات آسانسور بدون ثبت سفارش وارد کشور می‌شود که البته یکی از مهم‌ترین دلائل آن جلوگیری از تخصیص ارز برای نیازمندی‌های این صنعت است بنابراین وقتی تخصیص ارز با مشکل روبرو می‌شود بحث قاچاق در این صنعت پررنگ می‌شود.

رئیس هیئت مدیره سندیکای فروشندگان آسانسور و پله برقی استان تهران اضافه کرد: به تازگی در انباری در اطراف تهران، هزار دستگاه موتور گیربکس آسانسور که به صورت قاچاق وارد شده بود، کشف شد این در حالی است که کل آسانسورهای تولیدی و نصب شده سال ۹۸ در کشور حدود ۲۸ هزار دستگاه است بنابراین قاچاق هزار دستگاه آسانسور به کشور، قابل توجه است البته موارد از این دست در صنعت آسانسور زیاد است.

 زهره وندی گفت: با شفافیت اعلام می‌کنم آسانسورهایی که در ایران نصب می‌شود بالاترین استانداردهای جهانی را داراست و کسانی که از آسانسور تولید ایران استفاده می‌کنند، بدون دغدغه و در عین ایمنی و آسایش می‌توانند از آن استفاده کنند.
وی با بیان اینکه در تولید قطعات آسانسور پیشرو هستیم افزود: در تولید آسانسورهای ۶ و ۸ نفره و موتور گیربکس آن‌ها خودکفا هستیم و بیشتر تولیدات این حوزه در ایران انجام می‌شود، اما در حوزه آسانسورهای با سرعت بالاتر و فناوری‌های جدید آسانسورها، نیاز به واردات داریم.

رئیس هیئت مدیره سندیکای فروشندگان آسانسور استان تهران گفت: با توانمندی موجود در داخل کشور می‌توانیم خدمات فنی و مهندسی در صنعت آسانسور را به همه کشورهای منطقه، آسیای میانه، کشورهای حاشیه دریای خزر و شمال آفریقا صادر کنیم.

زهره وندی افزود: در حوزه‌هایی از صنعت آسانسور که کاستی داریم می‌توانیم در سرمایه گذاری مشترک با کشورهای ثالث و شرکت‌های آن‌ها در صنعت آسانسور سرمایه‌گذاری‌های مشترک داشته باشیم، زیرا ۲۰ تا ۲۵ درصد تولیدات این شرکت‌ها در کشورهای خود و بقیه تولیدات آن‌ها در کشورهایی که سرمایه گذاری کردند انجام می‌شود علت آن هم صرفه جویی در حمل و نقل و نیروی کار است بنابراین با سوق دادن این سرمایه گذاران به ایران می‌توانیم هم نیاز خود را تامین کنیم و هم به قطب صادراتی صنعت آسانسور در منطقه تبدیل شویم که سودآوری بسیار بالایی برای کشور دارد.

وی ادامه داد: از حدود چهار سال قبل تاکنون برای استاندارد سازی آسانسورهای مراکز دولتی، سازمان‌ها و بیمارستان‌ها اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و می‌توان گفت حدود ۴۰ و ۵۰ درصد در به‌روزرسانی آسانسورها در این اماکن، پیشرفت حاصل شده که البته هنوز به پایان نرسیده است.

زهره وندی با بیان اینکه برای تحقق جهش تولید باید تولید ما رونق داشته باشد گفت: برای رسیدن به رشد تولید موانعی وجود دارد که درخواست کردیم در کمیته‌ای برای رفع این مشکلات، نمایندگان سران قوا، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و اتاق اصناف حضور داشته باشند تا مشکلات شناسایی و رفع شود.

وی اضافه کرد: وقتی می‌توانیم برای حل مشکل بهداشتی ناشی از کرونا به راحتی موانع را کنار بگذاریم، برای بقیه موارد هم می‌توانیم این کار را انجام دهیم بنابراین تقاضا داریم رفع موانع در صنعت به ویژه در صنعت آسانسور اتفاق بیفتد، منابع مالی با استفاده از ظرفیت‌های بورس تامین، از قاچاق‌های سازمان یافته جلوگیری و قانون محیط کسب و کار با وجود نواقصی که دارد اجرایی شود که همه این موارد به اجرایی شدن رونق تولید و به تبع آن، تحقق جهش تولید کمک می‌کند.

کد خبر: ۲۴٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha