۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
افزایش قیمت سنگ آهن به بالاترین نقطه طی ۵ ماه گذشته| بهبود بازار مسکن چین محرک بازار آهن
تحلیل بازار آهن؛

افزایش قیمت سنگ آهن به بالاترین نقطه طی ۵ ماه گذشته| بهبود بازار مسکن چین محرک بازار آهن

در پی انتشار آمار نسبتا مثبت از فضای داخلی اقتصاد چین، قیمت سنگ آهن به بالاترین نقطه پنج ماهه خود رسید.

به گزارش خبرنگار بازار؛ در پی انتشار آمار نسبتا مثبت از فضای داخلی اقتصاد چین، قیمت سنگ آهن به بالاترین نقطه پنج ماهه خود رسید.

با اینحال به نظر می رسد موانعی بر سر راه افزایش بیشتر قیمت وجود دارد که می تواند روند صعودی آغاز شده قیمت را تحت فشار قرار دهد. به عنوان مثال، خبرها حاکی از تنظیم مقررات کنترل تولید فولاد در چین است؛ مقرراتی که گفته می شود برای حصول از اطمینان نسبت به عدم تولید مازاد مانند سال گذشته وضع شده اند.

در بورس سنگاپور، هر تن سنگ آهن به بالای ۱۲۰ دلار رسیده که بالاترین قیمت از ۳ آگوست به این سو محسوب می شود. این قیمت همچنین حدود ۱۷ درصد بالاتر از قیمت سنگ آهن در ۱۱ آوریل محسوب می شود.

عمده تغییرات مربوط به قیمت سنگ آهن و آهن آلات در چین مربوط به بهبود نسبی بازار مسکن در این کشور است؛ بهبودی که به دلیل افزایش میزان وام های پرداختی از سوی بانک های چینی به مشتریان حاصل شده است.

بر اساس آخرین آمارهای اعلامی از بازار چین، اعتماد نسبی سرمایه گذاران به بازار مسکن این کشور در ماه آگوست اندکی بهبود یافته و خبرها حاکی از ورود بیشتر سرمایه گذاران به بازار مسکن این کشور است.

لازم به ذکر است، چین به عنوان خریدار بیش از ۷۰ درصد از فولاد و سنگ آهن تولیدی در جهان، طی ماه آگوست حدود ۱۰۶.۴۲ میلیون تن سنگ آهن را وارد این کشور نموده که این رقم بالاترین میزان واردات آهن به چین از ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ به این سو محسوب می شود.

کد خبر: ۲۴۴٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha