۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
پرتقال «تامسون» قابلیت صنایع تبدیلی ندارد
مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران:

پرتقال «تامسون» قابلیت صنایع تبدیلی ندارد

ساری - مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: پرتقال تامسون فرزند ناخواده باغات مرکبات است و قابلیت صنایع تبدیلی ندارد.

محمدرضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۸۵ هزار هکتار از سطح باغات استان به زیر کشت تولید پرتقال از نوع تامسون رفته است، افزود: برای یک کیلوکنسانتره گرفتن از تامسون به ۱۷ تا ۲۰ کیلو پرتقال نیاز است و این به صرفه نیست.

وی با عنوان اینکه وارتیه ۸۵ درصد ارقام مرکبات در باغات استان از نوع تامسون است، ادامه داد: واقعیت این است که تامسون قابلیت صنایع تبدیلی ندارد و باید اصلاح ارقام صورت گیرد.

وی با بیان اینکه واریته های بومی استان در سال های گذشته از بین رفته و باغات تبدیل به ویلا و ساختمان شده است، افزود: این کار سبب شده تا مواد اولیه، واریته های بومی و کارخانه های صنایع تبدیلی را از دست دهیم.

شعبانی افزود: متاسفانه صنایع تبدیلی تامسون در استان وجود ندارد و این محصول، قابلیت صنایع تبدیلی و تنظیم بازار ندارد و فرزند ناخواسته باغات استان به شمار می رود.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه واریته اصلی پرتقال استان، محصول بانام شهسواری است، افزود: این محصول بیشتر در غرب مازندران تولید می شود و در گذشته ۹ کارخانه صنایع تبدیلی در استان فعال بود که اکنون وجود ندارد.

مازندران بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار مرکبات در سال تولید می کند.

کد خبر: ۲٬۴۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha