۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴
عرضه صکوک یک شرکت پتروشیمی

عرضه صکوک یک شرکت پتروشیمی

صکوک اجاره شرکت گروه پتروشیمی تابان (سهامی عام) به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان از فردا دوشنبه ۲۷ شهریور از طریق فرابورس ایران به مدت سه روز کاری عرضه عمومی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا (سهامی عام) به عنوان ۲۲۲امین تامین مالی از طریق صکوک به مبلغ ۳ همت از طریق فرابورس ایران از روز دوشنبه مورخ ۲۷/۰۶/۱۴۰۲ به مدت سه روز کاری در نمادهای تابان۱۱، تابان۱۲ و تابان۱۳ عرضه عمومی خواهد شد.

محمد حسین صدرائی با اعلام خبر فوق افزود: طی ۱۲ سال فعالیت مُدام، بانیان از صنایع گوناگون از جمله: واسطه‌گری مالی، معدن و فلزات، حمل و نقل، پتروشیمی و شیمیایی، غذا، دارو و بهداشت، انرژی، مخابرات، لوازم خانگی، ساخت و ساز و ... موفق به تامین مجموعاً ۱۸۹ همت منابع مالی از طریق انتشار صکوک شده اند و اوراق ۳ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی تابان فردا ۲۲۲امین عرضه صکوک در بازار سرمایه را رقم خواهد زد.

وی افزود: در حال حاضر با عنایت به رویکرد تسهیل‌گری سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین تلاش‌های ارکان مربوطه بستر تامین مالی از طریق انتشار صکوک برای شرکت‌ها از صنایع گوناگون و با حجم‌ها و شیوه‌های ضمانت متنوع مهیا می‌باشد که رشد فزاینده حجم و تعداد صکوک منتشره در سال‌های اخیر گواه این موضوع است.

صدرائی اشاره داشت، باعث افتخار است که مجموعه ارکان بازار سرمایه و همچنین شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه به عنوان رکن ناشر صکوک، توانسته‌اند بخشی از نیازهای مالی کشور را جهت تولید، کارآفرینی، توسعه و اشتغال‌زایی از بستر انتشار اوراق مالی اسلامی یا صکوک تامین نمایند.

به گفته صدرایی؛ این اوراق با نرخ اجاره‌بهای سالیانه ۲۳ درصد و عمر ۴ ساله به شیوه حراج از طریق فرابورس ایران عمومی می‌شود. مبلغ اسمی هر ورقه آن یک میلیون ریال بوده و اجاره‌بهای مربوطه هر سه ماه یک‌بار توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می‌گردد.

مدیرعامل مُدام تصریح کرد: به منظور تضمین پرداخت مبلغ اقساط و اصل این اوراق در سررسید ترکیبی از روش‌های توثیق اوراق بهادار و ضمانت شخص ثالث به کار گرفته شده است. از این رو، پرتفویی از سهام شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، نفت سپاهان و پتروشیمی خارک توثیق می‌گردد که با عنایت به رتبه اعتباری A بلند مدت و A ۱ کوتاه مدت بانی و رعایت موصبه هیئت مدیره سازمان بورس این وثایق تعدیل می‌شوند.

صدرائی گفت:‌ بازارگردانی این اوراق بر عهده سندیکایی متشکل از شرکت تامین سرمایه خلیج فارس، صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی توسعه ملی و صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی سهم آشنا یکم بوده و تعهد پذیره‌نویسی آن بر عهده شرکت تامین سرمایه خلیج فارس، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد کارگزاری بانک ملی ایران، شرکت گروه خدمات بازار سرمایه آشنا و شرکت گروه خدمات بازار سرمایه گنجینه پارت می‌باشد. ضمناً عامل فروش و عامل پرداخت اوراق به ترتیب شرکت کارگزاری خبرگان سهام و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه می‌باشند.

کد خبر: ۲۴۳٬۹۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha