۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۵
قیمت جدید گندم بر اساس نرخ تورم تعیین شده است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

قیمت جدید گندم بر اساس نرخ تورم تعیین شده است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: با توافق و بررسی های به عمل آمده در شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی به قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومانی برای خرید تضمینی گندم رسیدیم و این نرخ بر اساس تورم تعیین شده است.

به گزارش بازار، منصورعلی زارعی کیاپی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در زمینه تعیین نرخ ۱۹ هزار و ۵۰۰ گندم، گفت: گندم با سایر محصولات کشاورزی تفاوت دارد و با توجه به راهبردی بودن این محصول باید به گونه ای عمل کنیم که به واردات وابسته نباشیم و به همین دلیل در شورای قیمت گذاری تعیین نرخ این محصول را جدا از سایر محصولات می‌دانیم.

عضو ناظر در شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی با تاکید بر اینکه با تلاش های صورت گرفته سال گذشته بیش از ۱۰ میلیون تن گندم خریداری شد و به مرز خودکفایی نزدیک شده ایم، عنوان کرد: سال گذشته قیمت پایه گندم ۱۵ هزار تومان تعیین شد و خوشبختانه تا کنون بیش از ۸۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.

نماینده مردم ساری و میان دورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته در شورای قیمت گذاری نشست‌های زیادی پیرامون تعیین نرخ خرید تضمینی گندم برگزار شد و اقدامات کارشناسی خوبی در مراکز استان‌های گندمکار و کمیته مربوطه شورای قیمت گذاری صورت گرفت، تصریح کرد: با توافق و بررسی های به عمل آمده به قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومانی برای خرید تضمینی گندم رسیدیم و این نرخ بر اساس تورم تعیین شده است.

زارعی کیاپی عنوان کرد: همچنان اعتقاد دارم که باید برای افزایش سطح زیر کشت گندم مشوق‌های بیشتری مدنظر قرار بگیرد تا در مسیر رسیدن به خودکفایی مشکلی رخ ندهد.

کد خبر: ۲۴۳٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 7
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس US ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
      3 0
      مگه نظر کسی هر چند به حق وبی طرفانه باشه برای مسئولین ارزشی داره ؟پس همان به که سکوت اختیار کرد وسنگینی خود را حفظ کرد!!!! بارها در موردقیمت تمام شده واقعی گندم اعلام نظر شد ولی تصمیم سازان بدون درنظر گرفتن عواملی که در قیمت گندم تاثیر گذار است به بهانه های مختلف (عذرهای بدتر از گناه)کار خودشان را انجام دادند وحق کشاورزان که ضعیف ترین قشر جامعه ایران هستند را پایمال کردند ،اشکال ندارد چون آخر جوبش را خواهند خورد زیرا خداوند متعال حق پایمال شده کشاورزان را از تصمیم سازان خواهد ستاند.
    • IR ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      0 1
      باتشکرازمسئولین ،بابت خرید گندم کشاورزان،و پرداخت آن ،یاعلی
    • خوانسار چام فیروزابادفارس US ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      0 0
      آیا به کشاورزان تفهیم شده که چنانچه تورم سیر نزولی گرفت بهای گندم هم کمتر از این و چنانچه سیر صعودی گرفت ،بیشتر خواهد شد
    • 4020339805 نادر اژدری تشریق IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
      3 0
      سلام من ۳۱ تن گندم تحویل دادم هیچ پولی دریافت نکردم اگه میدونستم دولت پولم رو اینجوری قراره بده گندم رو سر زمین آتیش میزدم
    • مرگ IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
      0 0
      فصل کاشت کندم است ولی وزیر جهاد گشاورزی عجله ندا د برای قیمت چرا ما مسولین هیج تلاشی ندارند
    • رحمانی IR ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
      0 0
      سلام و درود نرخ گندم علاوه بر نرخ تورم، باید بر اساس رقابت با سایر محصولات کشاورزی تعیین شود. نرخی تعیین شود که هیچ محصول زراعی نتواند رقیب این محصول استراتژیک بشود.
    • رحمانی IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
      0 0
      با سلام قیمت گندم ،علاوه بر در نظر گرفتن تورم میبایست در رقیب با قیمت سایر محصولات کشاورزی باشد.تا کشاورزان با در نظر گرفتن قیمت در مقایسه با دیگر محصولات کشاورزی،کشت گندم را در اولویت قرار بدهند.