۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
برطرف شدن ۳۳۹ قلم از کمبودهای دارویی در یک سال

برطرف شدن ۳۳۹ قلم از کمبودهای دارویی در یک سال

پیکانپور، مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: کمبودهای دارویی از ۴۲۰ قلم در سال گذشته به ۸۱ قلم در شهریور ماه رسیده است.

به گزارش بازار، محمد پیکانپور در نشست خبری هشتمین نمایشگاه دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) گفت: این نمایشگاه ورای همه تفکرات و رویکردهای سیاسی و جناحی و جلوه تبلور وحدت صنعت داروسازی از تولید ماده اولیه تا انتهای زنجیره است و باید تلاش کنیم تا آثار این نمایشگاه در همه سال ادامه داشته باشد.

پیکانپور گفت: صنعت داروسازی ارزش افزوده بسیاری برای کشور ایجاد کرده است و اگر صنعت دارو ایران با کشورهای مشابه از نظر جمعیت مصرف کننده و منابع بیشتر ارزی تا ۵ برابر برای تامین نیاز دارویی شان صرف می‌کنند و صنعت داروسازی برای جمهوری اسلامی ایران موجب افتخار است و این صنعت همیشه در حال رشد بوده است و در ۱۰ سال اخیر از نظر ارزش ریالی از ۶۰ به ۸۵ درصد رسیده است.

وی افزود: صنعت داروسازی در حوزه زیست فناوری و شخصی سازی دارویی پیشروست و ما اکنون در تولید ماده اولیه هم پیشرفت‌های خوبی کرده‌ایم و بسیاری کشورها دستشان را برای تامین دارو به سمت ایران دراز کرده اند و این صنعت توجه ویژه ای به کیفیت دارد و در کیفیت شاهد آن هستیم که کشورهای آمریکای جنوبی و آسیای شرقی کیفیت داروهای ایرانی را تایید می کنند.

پیکانپور اظهار کرد: بسیاری از سرطان‌هایی که منجر به مرگ و میر می‌شد حالا به رغم داروهای تولید در کشور درمان می‌شوند و این صنعت نیازمند حمایت در حوزه بازسازی و برق و انرژی است و با حمایت اشتغالزایی صنعت افزایش پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: ایران فارما می تواند فرصت مناسبی برای گفتمان باشد و حرکت به سمت تراز تجاری مثبت صنعت داروسازی هدف‌گذاری شده و آن طور که باید و شاید در این زمینه اقدامات لازم صورت نگرفته و با توجه به ظرفیت‌های موجود تراز تجاری مثبت صنعت داروسازی وجود دارد.

پیکانپور بیان کرد: حاکمیت در نوسازی صنعت داروسازی باید اقدامات جدی و حمایت های بیشتری انجام دهد. متاسفانه ما شاهد آن بودیم که بخش‌هایی از صنعت علی رغم ظرفیت‌هایی که داشتند سهم خود را در بازار از دست دادند و بانک مرکزی هر چقدر تخصیص ارز را تسهیل کند به همان میزان کمتر شاهد کمبودهای دارویی خواهیم بود.

کد خبر: ۲۴۳٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha