۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
هفت هزار هکتار از شالیزارهای مازندران امسال کشت نشد
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

هفت هزار هکتار از شالیزارهای مازندران امسال کشت نشد

ساری- زارعی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر تامین زیرساخت های کشاورزی گفت: امسال هفت هزار هکتار از شالیزارهای استان کشت نشده است.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به این که بخش تولیدات کشاورزی استان با مشکل آب روبرو است، افزود: از ابتدای مجلس یازدهم تاکنون در تلاش هستیم تا از انتقال منابع آبی استان از طریق سرشاخه ها و ساخت سد فینسک جلوگیری شود.

وی گفت: در دولت سیزدهم به رغم آن که جلوی ساخت سد فینسک گرفته شد اما هنوز دستور صریحی برای جلوگیری کامل از ساخت آن نداریم و این مسئله فاجعه محسوب می شود.

وی با اظهار این که برای رشد تولید و کاهش هزینه های تولید نیازمند زیرساخت هایی هستیم، گفت: باید میزان تولید برنج استان از یک میلیون به دو میلیون تن افزایش یابد و ضریب بهره وری در سطح را افزایش دهیم.

زارعی توسعه و تجهیز اراضی کشاورزی را برای بالا بردن ضریب تولید در سطح لازم دانست و گفت: اجرای این طرح سرمایه نیاز دارد و اگر دو تا سه پلاژ دولتی ساحلی را به فروش برسانیم تمامی هزینه های تولید تامین می شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: تا کی باید به دست دولت برای نوسازی و تجهیز آب بندان ها نگاه کنیم در حالی که ظرفیت آب بندان ها اکنون ۲۰۰ میلیون مترمکعب است که باید به یک میلیارد مترمکعب برسد.

وی با عنوان این که امسال هفت هزار هکتار از اراضی کشاورزی و شالیزاری زیر کشت نرفت، گفت: باید زیرساخت ها را برای تامین آب کشاورزی تامین کنیم.

کد خبر: ۲۴۳٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha