۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
مازندران توان صادرات ۵۰۰ هزار تن مرکبات را دارد
مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران:

مازندران توان صادرات ۵۰۰ هزار تن مرکبات را دارد

ساری- شعبانی، مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با اشاره به تولید بیش از سه میلیون تن محصولات مرکبات گفت: توان صادرات ۵۰۰ هزار تن محصول را دارا هستیم.

محمدرضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به پیش تولید بیش از سه میلیون تن محصولات باغی گفت: توان صادرات بیش از ۵۰۰ هزار تن محصول را دارا هستیم و امیدورایم به این رقم دست یابیم.

وی با اظهار این که با تولید واریته های جدید و متنوع می توانیم زمان صادرات را طولانی کنیم، افزود: به عنوان نمونه از اول مهرماه صادرات نارنگی و آبان ماه صادرات پرتقال را شروع کنیم و با بهره گیری از خط کشتیرانی می توانیم صادرات را افزایش دهیم.

وی بر لزوم راه اندازی و تقویت خط کشتیرانی برای صادرات محصولات کشاورزی و مرکبات گفت: سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار تن مرکبات صادر کردیم و امسال نیز امیدواریم میزان صادرات به بیش از ۴۰۰ هزار تن برسد.

شعبانی با اشاره به این که بندر امیرآباد اقدام به آمادگی چند فروند کشتی از جمله رو- رو و کانتینری کرده است، افزود: خط کشتیرانی راحت ترین و ارزان ترین راه برای صادرات و ارسال محصولات است و سه روزه می توانیم محصولات را به مقصد برسانیم.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران از سورتینگ داران و تولیدکنندگان خواست تا برداشت به موقع داشته باشند و در فرایند تولید و چینش دستکاری نکنند، گفت: واریته های مرکبات باید به موقع برداشت شود تا منجر به از بین رفتن بازار نشویم.

وی ظرفیت انبارهای مرکبات در استان را یک میلیون تن ذکر کرد.

کد خبر: ۲۴۳٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
      0 0
      صاداراتی خوب هست،که مردم در زمان خرید در داخل کشور مجبور نشوند گران تر از قبل خرید کنند ویا مانند پسته مردم ((نتوانند)) مانند قبل محصول داخل کشور را بخرند