۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
ایران در اجلاس سالانه یادداشت تفاهم منطقه‌ای اقیانوس هند حضور یافت
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی:

ایران در اجلاس سالانه یادداشت تفاهم منطقه‌ای اقیانوس هند حضور یافت

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در بیست و ششمین اجلاس سالیانه یادداشت تفاهم منطقه‌ای اقیانوس هند، خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، مهدی فراهانی مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در بیست و ششمین اجلاس سالیانه یادداشت تفاهم منطقه‌ای اقیانوس هند، گفت: یادداشت تفاهم منطقه‌ای اقیانوس هند در زمینه کنترل و بازرسی کشتی‌ها با عضویت ۲۰ کشور در خصوص اجرای هماهنگ و موثر بازرسی از کشتی‌های تجاری متردد و حذف کشتی‌های نا ایمن از منطقه، در منطقه اقیانوس هند و دریای عمان از سال ۱۹۹۹ ایجاد شده است.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه بیست و ششمین اجلاس یادداشت تفاهم منطقه‌ای اقیانوس هند در سپتامبر ۲۰۲۳ با حضور فیزیکی ۲۰ کشور برگزار شد، ادامه داد: این اجلاس با حضور فیزیکی ۲۰ کشور عضو یادداشت تفاهم اقیانوس هند، نماینده یادداشت تفاهم منطقه‌ای پاریس، نماینده یادداشت تفاهم توکیو و اتحادیه انجمن‌های موسسات رده‌بندی آسیا، کمیسیون ماهی تن اقیانوس هند و حضور مجازی کشورهای عضو یادداشت تفاهم منطقه‌ای دریای سیاه و یادداشت تفاهم منطقه‌ای ریاض در کشور سیشل برگزار شد.

فراهانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای فعال این یادداشت تفاهم همواره در کانون فعالیت‌های آن قرار داشته است، عنوان کرد: در سال جاری جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای اثرگذار یادداشت تفاهم، تهیه‌کننده اسناد فنی با مدیریت دو کارگروه مکاتبه‌ای و همچنین به عنوان کشوری که در ۱۱ کارگروه مکاتبه‌ای حضور داشته است به عنوان فعال‌ترین عضو، در این اجلاس حضور یافت.

فراهانی افزود: جمهوری اسلامی ایران در سال جاری ضمن تهیه ۳ سند فنی از جمله دستورالعمل انجام بازرسی فنی و ایمنی از راه دور و همچنین تحلیل انجام گزارش بازرسی متمرکز از الزامات کنوانسیون STCW که گزارش آن در اجلاس نهم کمیته تخصصی در مقر سازمان بین المللی دریانوردی نیز ارائه شد، توانست جایگاه تخصصی خود را در بین اعضا تثبیت کند.

وی بیان کرد: دبیرکل یادداشت تفاهم منطقه‌ای اقیانوس هند از ایران به عنوان عضو فعال در امر کنترل و بازرسی کشتی‌ها که ۳ سال پیاپی توانست جایزه فنی‌ترین نواقص گزارش شده را با رای‌گیری اعضا به دست آورد با اهدا لوح و جوایز نقدی تشکر و قدردانی کرد.

به گفته فراهانی، نظارت بر فعالیت اعضاء یادداشت تفاهم از طریق بررسی گزارش فعالیت‌ها، تصمیم‌گیری در خصوص سیاست‌های بازرسی‌های فنی و ایمنی در سطح اعضای منطقه‌ای، تصویب بودجه و همکاری‌های آتی بین اعضاء، بروزرسانی اهداف یادداشت تفاهم با نگاه بر اهداف استراتژیک آیمو، از جمله کارکردهای اجلاس‌های اقیانوس هند است.

کد خبر: ۲۴۳٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha