۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
قیمت اسید سیتریک وارداتی

قیمت اسید سیتریک وارداتی

اسید سیتریک از جمله موادی است که کاربرد فراوانی در صنعت دارد و به عنوان یکی از مواد شیمیایی پرکاربرد شناخته شده است.

سیتریک اسید چه کاربردهای دارد؟

اسید سیتریک از جمله موادی است که کاربرد فراوانی در صنعت دارد و به عنوان یکی از مواد شیمیایی پرکاربرد شناخته شده است.

نام اسید سیتریک برای اکثر مردم جامعه آشنا است ولی این شناخت در اکثریت به دانستن نام این اسید خلاصه می شود و از ماهیت و کاربرد های آن اطلاعات چندانی ندارند.

اکنون ما می خواهیم به بررسی کاربرد اسید سیتریک بپردازیم و اطلاعاتی مفید درباره کاربرد این ماده شیمیایی کسب کنیم؛ زیرا این ماده نقش بسیار مهمی در تولید مواد مصرفی ما دارد پس شناخت بیشتر آن می تواند برای ما مفید باشد.

شرکت الگا شیمی یکی از بهترین ارائه دهنده های اسید سیتریک به بازار فروش است که کیفیت اسید سیتریک آن از رده بالایی برخوردار است. شما برای خرید اسید سیتریک بهترین گزینه را با الگا شیمی در اختیار دارید.

اسید سیتریک

اسید سیتریک یا جوهر لیمو یکی از اسیدهای آلی است که هم در لیموترش و هم پرتقال وجود دارد.

فرمول شیمیایی آن C۶H۸O۷ می‌باشد و کشف این اسید به جابر بن حیان نسبت داده می‌شود.

اسید سیتریک یک ماده نگهدارنده، امولسیفایر، طعم دهنده و تسریع کننده است که به طور گسترده ای در بسیاری از صنایع به خصوص در مواد غذایی، آشامیدنی، دارویی، محصولات آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد

در جدول زیر برخی از خواص شیمیایی و فیزیکی مهم این ماده آورده شده اند:

فرمول شیمیایی

C۶H۸O۷

جرم مولکولی

۱۹۲.۰۲۷ g/mol

دمای جوش

 تجزیه می شود

نقطه ذوب

۱۵۳ °C

حلالیت در آب 

۵۹g/۱۰۰ml at ۲۰ °C

cas no

.

سیتریک اسید چه کاربردی دارد؟

برای کنترل میزان PH رنگ های قلیایی خوراکی از اسید سیتریک استفاده می‌شود. سیتریک اسید عامل امولسیفایر در بستنی است که باعث جدا شدن چربی های بستنی می شود و جایگزین آب لیموی طبیعی می شود که در دستور تولید دسر ها و بستنی ها وجود دارد. اسید سیتریک آبدار طعم دهنده‌ی محصولات غذایی است؛ این ترکیب آلی در کلوچه ها و بیسکویت ها به کار می رود، به عنوان طعم دهنده و نگهدارنده در آب نبات، مربا و ژله، غذا و انواع سس مصرف می شود. سیتریک اسید نوعی آنتی اکسیدان و عامل اسید کننده است که در محصولات لبنی به کار می رود.

سیتریک اسید از تغییر رنگ و ایجاد طعم بد در میوه ها جلوگیری می کند؛ برای حفظ میوه های منجمد از این ترکیب استفاده می شود. برای پوست گیری میوه ها از ترکیبات قلیایی استفاده می شود، میوه ها در ترکیبات رقیق اسید سیتریک pH کاهش می یابد در نتیجه ویتامین ث میوه ها حفظ می شود. از اسید سیتریک در داروسازی، تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، نوشیدنی ها و مواد غذایی استفاده می‌شود.

قیمت اسید سیتریک به ازای هر کیلوگرم از آن در بازار جهانی یک تا سه دلار است. قیمت اسید سیتریک تحت تاثیر عوامل مختلف تغییر می کند؛ برای مثال با توجه به این که قیمت مواد اولیه چقدر است، هزینه های واردات چه میزان است، قیمت اسید سیتریک در نهایت تعیین می شود.

 

اسید سیتریک ترکیه

اسید سیتریک خشک لاتامارکو چیست؟

در مطلب امروز به بررسی ویژگی‌ها، خواص، کاربردها و مزایای اسید سیتریک خشک لاتامارکو، می‌پردازیم. اسید سیتریک خشک لاتامارکو، با داشتن خاصیت‌های فراوانی که دارد در موارد مختلف صنعتی و غیر صنعتی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در صورتی که قصد دارید از این ماده استفاده کنید، دانستن ویژگی‌ها و خواص آن ضروری می‌باشد. شرکت‌های زیادی هستند که در زمینه تولید و واردات مواد شیمیایی، فعال هستند. شرکت ام تی رویال از معتبرترین شرکت‌های وارد کننده است، این شرکت به طور مستقیم اسید سیتریک خشک لاتامارکو را وارد می‌کند. از خوشنام‌ترین شرکت‌های وارد کننده مواد شیمیایی، شرکت ام تی رویال است که سابقه درخشانی در این زمینه دارد.

این شرکت به طور تخصصی در زمینه واردات مواد اولیه مورد استفاده در صنایع غذایی، فعالیت مستقیم دارد.

در ادامه مقاله مطالب بیش‌تری درمورد اسید سیتریک خشک لاتامارکو، مطالعه خواهیم کرد.

اسید سیتریک خشک لاتامارکو چه ویژگی‌هایی دارد؟

اسید سیتریک خشک، یک اسید آلی بی آب و ضعیف است. از این ماده شیمیایی به منظور ایجاد مزه ترش، در مواد غذایی و مواد آشامیدنی استفاده می‌شود. اسید سیتریک خشک لاتامارکو، خواص و مزایای زیادی دارد، به همین دلیل در صنعت تولید مواد غذایی، مواد آرایشی و دارویی از آن استفاده می‌شود. بسیاری از مرکبات از جمله لیمو ترش، به طور طبیعی حاوی اسید سیتریک هستند. از اسید سیتریک طبیعی به عنوان ماده نگهدارند طبیعی، استفاده می‌شود. ملکول‌های آب شده در فرمول شیمیایی اسید سیتریک خشک لاتامارکو، حذف می‌شوند و این ماده به شکل پودر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از اسید سیتریک اغلب به عنوان تنظیم کننده PH, تشکیل دهنده مشتق نمک‌های معدنی، در صنعت داروسازی استفاده می‌شود. پودر اسید سیتریک خشک، یک ماده شیمیایی با مزیت‌های بی‌نظیر است که تاثیر زیادی در بهبود طعم و بوی غذا دارد. وجود این اسید سیتریک خشک، طعم غذا را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد و سبزیجات را تا مدت زیادی تازه نگه می‌دارد. با وجود داشتن این خاصیت‌ها و مزیت‌ها آگاهی از ویژگی‌های اسید سیتریک خشک اهمیت بیش‌تر پیدا می‌کند.

اسید سیتریک یک ماده افزودنی رایج است، که در بسیاری از مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ترکیب بسیاری از مواد غذایی فرآوری شده این ماده افزودنی موجود است. علاوه بر فرآوری مواد غذایی و فرآیند تولید محصولات غذایی، استفاده از اسید سیتریک در آشپزی نیز رایج شده است.

انواع اسید اینساین سیتریک

اسید سیتریک اینساین به دو صورت اسید سیتریک آبدار یا مونوهیدرات monohydrate و اسید سیتریک خشک یا بدون آب anhydrous موجود می باشد. این دو نوع اسید سیتریک هم در مش بندی  یا همان دانه بندی با هم تفاوت دارند. به این صورت که اسید سیتریک آبدار به صورت کریستالی است و اسید سیتریک خشک به صورت پودری می باشد. تفاوت دیگر این دو نوع اسید سیتریک، در فرآوری آن ها می باشد.

اسید سیتریک های آبدار یا مونوهیدرات

به گونه ای که اسید سیتریک اینساین های خشک یا بدون آب با آب داغ، متبلور می شوند اما اسید سیتریک های آبدار یا مونوهیدرات از تبلور آب سرد به وجود می آیند. اگر مونوهیدارت ها یا همان اسید سیتریک های آبدار به دمای ۷۸ درجه ی سانتیگراد برسند تبدیل به اسید سیتریک خشک می شوند. به طور کلی، اگر دمای اسید سیتریک از ۱۷۵ درجه ی سانتیگراد بالاتر رود دی اکسید کربن خود را از دست می دهد و تجزیه می شود.

کاربردهای متنوع اسید سیتریک

نکته ی دیگری که در مورد این دو نوع اسید سیتریک وجود دارد کاربردهای متنوع آن ها است. به این صورت که عموما از اسید سیتریک خشک به عنوان تنظیم کننده ی اسیدیته، طعم دهنده، نگهدارنده، براق کننده در روکش میوه های سردخانه ای و بوبری آروماتیک استفاده می شود. اما از اسید سیتریک آبدار در میوه ها و محصولاتی که نیاز به مزه ی ترش دارند استفاده می کنند. بنابراین باید گفت کاربرد اسید سیتریک با توجه به نوع آن، متفاوت است.

کد خبر: ۲۴۳٬۷۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha