۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰
لهستان تحریم غلات اوکراین را تمدید کرد

لهستان تحریم غلات اوکراین را تمدید کرد

تهران- ایرنا- والدمار بودا وزیر توسعه و فناوری لهستان گفت: دولت تصمیم گرفته است تا تحریم غلات و محصولات کشاورزی اوکراین را تمدید کند و این فرمان از روز شنبه اجرایی شد.

به گزارش بازار، تحریم غلات اوکراین از سوی اتحادیه اروپا روز جمعه به پایان رسید و کمیسیون اروپا تصمیم گرفت آن را تمدید نکند.

در همین رابطه وزیر توسعه و فناوری لهستان با صدور بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: به دلیل تصمیم نادرست اتحادیه اروپا برای عدم تمدید تحریم غلات، مطابق با دستورالعمل ماتئوش موراویتسکی نخست‌وزیر لهستان و کل شورای وزیران، من یک مقررات ملی برای تداوم تحریم غلات و محصولات کشاورزی اوکراین را امضا کردم.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، دولت مجارستان نیز تحریم محصولات کشاورزی اوکراین را تمدید کرد ولی بلغارستان و اسلواکی تحریم کالاهای اوکراینی را روز پنجشنبه لغو کردند و رومانی هنوز تصمیمی در این مورد اتخاذ نکرده است.

به گزارش ایرنا، کمیسیون اروپا ممنوعیت ورود غلات اوکراین به پنج کشور اروپایی را که نیمه شب جمعه به پایان رسید، تمدید نکرد و کی‌یف نیز با اعمال محدودیت‌های جدید برای جلوگیری از انباشت غلات خود در اتحادیه اروپا موافقت کرد.

ممنوعیت واردات محصولات اوکراین از ۲ ماه مه (۱۲ اردیبهشت) اعمال شده و شامل پنج عضو اتحادیه اروپا واقع در همسایگی اوکراین شامل لهستان، مجارستان، اسلواکی، رومانی و بلغارستان است.

بر اساس این ممنوعیت‌ها، مسئولان ترانزیت محصولات کشاورزی اوکراین می‌توانستند چهار محصول از کی‌یف شامل گندم، ذرت، کلزا و آفتابگردان را از طریق پنج کشور اروپای شرقی حمل و نقل کنند اما نمی‌توانستند این محصولات را در بازارهای داخلی این پنج کشور عرضه کرده یا برای مصارف آتی ذخیره‌سازی کنند.

کد خبر: ۲۴۳٬۷۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha