۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
پاکستان برای تقویت تجارت با ایران به حل مسائل گمرکی اطمینان داد

پاکستان برای تقویت تجارت با ایران به حل مسائل گمرکی اطمینان داد

رئیس سازمان درآمدهای ملی پاکستان برای تقویت تجارت دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران، نسبت به همکاری نزدیک برای حل مسائل گمرکی اطمینان داد.

به گزارش بازار، ملک امجد زبیر در دیدار با «رضا امیری مقدم» سفیر ایران در پاکستان پیرامون آخرین تحولات مرتبط با همکاری‌های دوجانبه به ویژه مراودات مرزی، گمرکات و فعال سازی بازارچه‌های مرزی دو کشور تبادل نظر کرد.

وی تاکید کرد: پاکستان برای همکاری نزدیک با ایران در راستای افزایش حجم تجارت دوجانبه به حل مسائل گمرکی اطمینان می‌دهد.

سفیر ایران در پاکستان نیز اظهار داشت: عملیاتی کردن بازارچه مرزی ریمدان - گبد می تواند به افزایش تجارت دوجانبه بین دو کشور منجر شود.

در این دیدار دو طرف در خصوص امور گمرکی، مدیریت موثر مرزها و روان سازی تجارت متقابل به ویژه از طریق گذرگاه میرجاوه - تفتان گفت‌وگو کردند.

آنان همچنین در مورد امکان نصب گیت های بیشتر در گذرگاه میرجاوه-تفتان برای اطمینان از تردد روان حمل و نقل مرزی و رفت و آمد شهروندان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین توافق شد که مقامات ذیربط ایران و پاکستان تا پایان ماه جاری نشست دیگری برای حل و فصل همه مسائل مربوط به مرزها برگزار کنند.

اوایل شهریور ماه امسال نخست وزیر دولت موقت پاکستان در راستای افزایش تجارت رسمی با جمهوری اسلامی ایران خواستار فعال سازی هرچه بیشتر بازارچه‌های مرزی میان دو کشور شد.

پس از آن وزیر کشور پاکستان نیز در جلسه‌ای با مقامات این کشور خواستار شتاب گرفتن فرایند نهایی اقدام برای گشایش سه گذرگاه جدید مرزی با جمهوری اسلامی ایران شد.

امسال حجم مبادلات تجاری ایران و پاکستان برای اولین بار از ۲ میلیارد دلار عبور کرد و پیش بینی می‌شود با عزم مقام‌های بلندپایه دو کشور برای افزایش همکاری‌های تجاری به ویژه کمک به تسهیل و روان‌سازی تجارت مرزی در آینده نیز حجم تجارت دوجانبه به رقم ۵ میلیارد دلار افزایش یابد.

نخستین بازارچه مرزی ایران در پیشین سیستان و بلوچستان با پاکستان روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت امسال توسط آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر پاکستان به بهره‌برداری رسید.

کد خبر: ۲۴۳٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha