۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
نداشتن تحلیل از بازار سبب شکست خوردن کسب و کارها می‌شود|درآمدزایی و موفقیت در گروی برنامه‌ محور بودن
یک مشاور کسب و کار در گفتگو با بازار:

نداشتن تحلیل از بازار سبب شکست خوردن کسب و کارها می‌شود|درآمدزایی و موفقیت در گروی برنامه‌ محور بودن

اهواز- غبیشاوی، یک مشاور کسب و کار گفت: نداشتن تحلیل درست از بازارهای داخلی و خارجی سبب شکست خوردن کسب و کارها می شود و باید با مطالعات دقیق و به روز اقدام شود.

سلما غبیشاوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: برای شروع بازاریابی و انجام عملیات بازرگانی در بازارهای خارجی ضرورت دارد ابتدا تجزیه و تحلیل دقیقی در زمینه همه موارد و ابعاد انجام شود و برای انجام مطالعه، داده های اطلاعاتی ویژه ای باید مورد استفاده قرار گیرند.

وی افزود: بازارهای سرمایه، طلا، خورو، مسکن و … نمی توان صرفا با یک تحلیل اقتصادی مورد بررسی قرار گیرند بلکه بخشنامه ها و قوانین مرتبط با حوزه تجارت نیز تاثیرگذار است.

این مشاور کسب و کار با اشاره به سرمایه گذاری بدون تحلیل، توضیح داد: تجزیه و تحلیل بازار یکی از مهم ترین بخش های هر استراتژی راه اندازی کسب و کار است. تجزیه و تحلیل بازار می تواند به کاهش ریسک راه اندازی کسب و کار کمک کند.

غبیشاوی ادامه داد: قبل از اینکه مقدار زیادی از منابع و زمان فرد برای تولید محصول یا ارائه یک خدمت صرف شود، ابتدا باید تعیین کند چه راهکار یا شیوه ای مورد نیاز است. مشخص کند آیا نیاز به محصول یا خدمت آن فرد به اندازه کافی زیاد است که مردم مایل به هزینه کردن برای آن باشند یا خیر.

وی تصریح کرد: بسیاری از کسب و کارها صرفا به این دلیل که بنیانگذاران آنها نتوانستند دریابند که آیا شیوه کاری آنان صحیح است یا خیر و آیا کسی واقعا به اندازه کافی مایل به پرداخت هزینه برای محصولات و خدمات آنان است یا خیر، شکست خوردند.

این مشاور کسب و کار عنوان کرد: البته برخی بازارها همچون ارزهای دیجیتال به دلیل تلاطم بیش از حد، تحلیل پذیری خود را تا حد زیادی از دست داده و ریسک بالایی دارند که توصیه می شود با در نظر گرفتن همه جوانب وارد این بازارها شد.

غبیشاوی تاکید کرد: حتی چنانچه تنها مالک کسب و کار، خود فرد باشد و قصد نداشته باشد که پولی را از فرد یا موسسه‌ای قرض بگیرد، باز هم باید یک طرح کسب و کار دقیق و واضح داشته باشد. تجزیه و تحلیل بازار نه تنها بخشی از یک طرح کسب و کار موفق است، بلکه یکی از بهترین دلایل و توجیهات برای نوشتن آن است.

وی بیان کرد: چنانچه فرد علاقمند به راه اندازی کسب و کار نیاز به اخذ وام از بانک‌ها دارد و یا نیاز به جذب سرمایه‌گذار و تشکیل هیئت مدیره دارد، باید تجزیه و تحلیل بازار را انجام دهد زیرا وام دهندگان و سرمایه گذاران باید بدانند که کسب و کار آن فرد سودآور و ماندگار است یا خیر.

این مشاور کسب و کار خاطرنشان کرد: یک طرح کسب و کار جامع رسمی و یا طرح‌های ساده مانند «Plan Lean» با تجزیه و تحلیل بازار، ارزشمند خواهد بود. این امر به فرد کمک می‌ کند تا مشتریان بالقوه خود را شناسایی کند، سرمایه گذاران را جذب کند و از آنچه که می خواهد برای کسب و خود انجام دهد برای حال حاضر و یا آینده، آگاه و مطلع باشد.

غبیشاوی با اشاره به بازارهای داخلی و خارجی یادآور شد: نداشتن تحلیل درست از بازارهای داخلی و خارجی سبب شکست خوردن کسب و کارها می شود و باید با مطالعات دقیق و به روز اقدام شود.

کد خبر: ۲۴۳٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha