۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
درهای احیای توافق غلات باز است
سفیر روسیه در آمریکا:

درهای احیای توافق غلات باز است

سفیر روسیه در آمریکا گفت: مسکو بارها اعلام کرده درهای احیای ابتکار غلات دریای سیاه باز است و ایالات متحده باید به سمت برداشته شدن واقعی موانع، تحریم‌ها را لغو کند و القائات توخالی را تکرار نکند.

به گزارش بازار، آناتولی آنتونوف افزود، روسیه بارها، در درجه اول در بالاترین سطح، تاکید کرده است که درهای بازسازی کار ابتکار دریای سیاه باز است.

این دیپلمات که سخنانش در کانال تلگرامی هیئت دیپلماتیک روسیه منتشر شد گفت: تنها برای اطمینان از خواسته های حقوقی طرف روسی برای اجرای دقیق "توافق های استانبول" مرتبط است.

آنتونوف در پایان گفت: «کاخ سفید، اگر واقعاً به منافع نیازمندان اهمیت می‌دهد، باید مدت‌ها پیش از تکرار کنایه‌های توخالی به رفع واقعی موانع تحریم‌ها می‌رفت.»

پیشتر وزارت امور خارجه روسیه درباره تعلیق توافق‌نامه کریدور غلات دریای سیاه اعلام کرد که اگر غرب از اعمال تحریم‌ علیه مواد غذایی و کودهای روسیه دست بردارد، به توافقنامه کریدور غلات دریای سیاه بازخواهند گشت.

در این بیانیه آمده است: این توافق‌ها اهداف بشردوستانه مانند تضمین امنیت غذایی جهانی، کاهش خطر گرسنگی و کمک به کشورهای توسعه نیافته آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین دارند. اما یک سال بعد، نتایج کار روی اجرای این توافقنامه منفی به نظر می‌رسد.

در بیانیه فوق گفته شده است: صادرات مواد غذایی اوکراین تا آخرین لحظه در خدمت منافع کی‌یف و حامیان غربی آن است.

پیش از این، جیک سالیوان، دستیار رئیس جمهور ایالات متحده در امور امنیت ملی، گفت که ایالات متحده اکنون امکان بازگشت سریع به معامله غلات دریای سیاه را نمی بیند، زیرا مسکو در حال تغییر الزامات خود در این زمینه است.

به گفته سالیوان، این نشان دهنده «عدم تمایل به جریان آزادانه غلات» به بازارهای جهانی است.

کد خبر: ۲۴۳٬۶۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha