۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
نگرانی در باره تأمین سوخت زمستانی نیروگاه‌ها نداریم
شرکت برق حرارتی:

نگرانی در باره تأمین سوخت زمستانی نیروگاه‌ها نداریم

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی از افزایش افزایش بازدهی نیروگاه‌ها و کاهش ۶۶ درصدی مصرف گازوئیل و ۳۷ درصدی مازوت برای تولید برق خبر داد.

به گزارش بازار، ساناز جعفرزاده افزود: امسال با رایزنی‌هایی که انجام شد شرکت پخش فرآورده‌های نفتی وضعیت تأمین سوخت نیروگاهی را بهتر کرد.

وی میزان پرشدگی مخازن گازوئیل را ۷۲ درصد، مازوت ۶۸ درصد اعلام کرد و گفت: امسال نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد تأمین سوخت بیشتر شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی ادامه داد: تأمین بهتر سوخت نیروگاهی این اطمینان را ایجاد می‌کند که در فصل سرما که مصرف سوخت در بخش خانگی بیشترمی شود نیروگاه‌ها با مشکل روبرو نشوند.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: زمستان نیروگاه‌ها ناگزیر به استفاده از سوخت جایگزین هستند که هرچه وضعیت ذخیره‌سازی سوخت مایع بهتر باشد نگرانی در باره تأمین سوخت نخواهیم داشت.

وی گفت: امسال نیروگاه‌ها نسبت به سال گذشته ۲.۲ درصد انرژی بیشتری تولید کردند درحالی‌که سوخت کمتری به میزان ۱.۷ درصد استفاده کردند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی علت این امر را افزایش بازدهی نیروگاه‌ها دانست و بیان کرد: بهترشدن وضعیت بازدهی نیروگاهی با اقدام‌هایی که صورت‌گرفته میزان مصرف سوخت در آنها را کاهش داده که قدم مثبتی در کاهش آلودگی‌ها است.

جعفرزاده تاکید کرد: امسال میزان تخصیص گاز به نیروگاه‌ها ۱۰ درصد بیشتر شده است که این امر موجب کاهش ۶۶ درصدی میزان گازوئیل و ۳۷ درصدی مازوت شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: میزان پرشدگی مخازن سوخت نیروگاه‌ها تا ابتدای آبان به ۸۵ درصد برسد تا بتوان فصل سرد زمستان را نیز به‌راحتی پشت سرگذشت.

کد خبر: ۲۴۳٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha