۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴
اراده جدی برای اجرای پروژه راه آهن شلمچه - بصره وجود دارد
سفیر ایران در عراق:

اراده جدی برای اجرای پروژه راه آهن شلمچه - بصره وجود دارد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: برای اجرای پروژه اتصال خط ریلی شلمچه - بصره اراده جدی بین مقامات بلندپایه دو کشور وجود دارد.

به گزارش بازار، محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در گفت و گو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) با بیان این مطلب، افزود: مراحل و عملیات راه اندازی این اتصال خط ریلی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این خط ریلی به گردشگری و انتقال زائران اختصاص دارد، افزود: مقرر شده است که این پروژه برای گردشگری مذهبی و طبیعی و ایاب و ذهاب زائران و مسافران بین دو کشور باشد.

وی درباره حضور ایران در سومین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی سلامت (Health Expo Iraq) که در محل نمایشگاه بین المللی بغداد برپا شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران از پیشرفت علمی و پزشکی بالایی برخوردار است و با ۱۷ شرکت بزرگ که در زمینه ساخت دارو و تجهیزات پزشکی مشارکت دارند، در این نمایشگاه شرکت کرده است.

سفیر ایران در عراق ابراز امیدواری کرد که در این زمینه نوعی تبادل نظر و کسب تخصص و تجربه بین دو کشور وجود داشته باشد.

وی در خصوص همکاری دو کشور در حوزه انرژی نیز گفت: پرونده گاز همچنان در اولویت همکاری‌های دو کشور قرار دارد و ایران در این مسیر حرکت می‌کند زیرا افزون بر جریان برق روزانه ۴۰ میلیون مترمکعب گاز به عراق صادر می‌کند.

کد خبر: ۲۴۳٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha