۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
بدهی ۲۵هزار میلیارد تومانی خودروسازان به قطعه سازان قزوینی
رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین خبر داد:

بدهی ۲۵هزار میلیارد تومانی خودروسازان به قطعه سازان قزوینی

قزوین- رئیس استاق بازرگانی قزوین گفت: در حال حاضر خودروسازان به صنعت قطعه سازی قزوین بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان بدهی دارند که به استان آسیب زده است.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی بخشنده شامگاه یکشنبه در جلسه مشترک کارگروه‌های اقتصادی قزوین که با حضور بابک دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: اینکه استان‌های کشور برای بررسی و رفع مشکلات تولید پیشگام باشند بسیار ارزشمند است و در استان قزوین نیز با تلاش و همیتی همگانی برای رفع مشکلات این حوزه گام برداشته‌ایم اما بایدپذیرفت که حل و فصل برخی از مشکلات در توان استان قزوین نیست.

وی گفت: به طور مثال امروز بدهی خودرو سازان به صنایع قطعه سازی در قزوین لطمه وارد کرده است و روند فعالیت بسیاری از این واحدها با سختی و مشکلات اعتباری سنگینی مواجه شده که در صورت عدم پرداخت به موقع می‌تواند منجر به تعطیلی برخی از این واحدها شود.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین بیان کرد: شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان با کسب رتبه برتر در کشور نیز با برگزاری بیش از ۸۵ جلسه کارشناسی در طی سال گذشته تلاش کرده تا مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی را رصد و برای رفع آن گام بردارد.

بخشنده بیان کرد: برهمین اساس با برگزاری جلسات در کمیسیون‌های تخصصی و بررسی همه ابعاد این مسئله بیش از ۵۰ مصوبه استانی از این شورا به دست آمده است که  از این تعداد ۲۶ مصوبه اجرایی شده و مابقی در حال اجرا یا تعطیل شده است.

وی گفت: همچنین موفق شدیم ۱۲ مصوبه ملی برای استان کسب کنیم که امیدواریم این روندی که در استان قزوین پیش گرفته شده است به بهبود فضای کسب و کار و رفع مشکلات این حوزه منجر شود.

بررسی مشکلات ۳۷۴ واحد صنعتی قزوین
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به بررسی مشکلات ۳۷۴ واحد صنعتی و تولیدی در قزوین اظهار داشتک به منظور رسیدگی به مشکلات این واحدها بیش از ۵۷۷ مصوبه داشتیم که ۷۵ درصد این مصوبات اجرایی شده است.

عزیزالله‌ افضلی خاطرنشان کرد: سال‌ گذشته سال سختی برای واحدهای صنعتی و تولیدی بود که با فشارهای اقتصادی دشمن، تحریم و مشکلات داخلی در حوزه سرمایه موجب شد تا واحدهای تویلدی و صنعتی به سختی بتوانند مدیریت کند.

وی عنوان کرد: از این رو امروز واحدهای صنعتی و تولیدی استان قزوین نیازمند حمایت و همراهی مسئولین هستند تا بتوانند همانند سابق به فعالیت‌های خود بازگردند.

رئیس سازمان صمت قزوین گفت: در این شرایط واقعا منطقی نیست که واحدی درگیر مشکلات ارزی باشد یا برای دریافت تسهیلات مسیرهای طولانی و دشوار را سپری کند و این وظیفه مسئولین در همه ابعاد استانی و ملی است که شرایط فعالیت را برای این افراد تسهیل کنند.

افضلی خاطرنشان کرد: سال گذشته بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی قزوین نشان داد، بخش قابل توجهی از این مشکلات در حوزه مالی و اعتباری است و بسیاری از واحدهای ما حتی برای تامین سرمایه درگردش خود دچار مشکل هستند.

وی عنوان کرد: تلاش ما این است که جهش تولید در استان محقق شود اما برای اجرای این فرمان رهبر معظم انقلاب به همراهی مدیران در ابعاد کلان کشور برای رفع مشکلات حوزه تولید نیازمندیم.

کد خبر: ۲۴٬۳۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha