۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵
صرفه جویی ارزی با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها

صرفه جویی ارزی با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها

مدیرکل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اجرای طرح جهشِ تولید در دیمزارهای کشور، باعث صرفه جویی ششصد میلیون دلاری در واردات محصولات کشاورزی، شده است.

به گزارش بازار، فرامک عزیزکریمی مدیرکل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت : اجرای طرح جهشِ تولید در دیمزارهای کشور، باعث صرفه جویی ۶۰۰ میلیون دلاری در واردات محصولات کشاورزی، شده است.

عزیزکریمی افزود: در مدت سه سال اجرای این طرح، با وجود کاهشِ بارش ها، تولید محصولات کشاورزی در زمین‌های دیم، یک و نیم میلیون تن بیشتر شده است.

وی اظهار داشت : طرح جهش تولید در دیمزارها، هم اکنون در بیش از چهار میلیون و دویست هزار هکتار از زمین‌های دیم، و با همکاری بیش از چهارصد هزار کشاورز دیمکار، در ۲۱ استان کشور در حال اجراست.

مدیر کل دفتر غلات و کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی در ادامه تصریح کرد: امسال در قالب این طرح، پانصد میلیارد تومان تسهیلات برای تامین ادوات و ماشین آلات کشاورزی، به کشاورزان پرداخت شده است.

وی بیمهء بیش از یک میلیون و هشتصد هزار هکتار از زمین‌های دیم، تامین بذر مناسب و ارایه خدمات آموزشی و ترویجی به کشاورزان را دیگر حمایت‌های این وزراتخانه به کشاورزان دیمکار کشور عنوان کرد.

عزیز کریمی همچنین از افزایش سطح زیرکشت اراضی دیم کشور در سال آینده خبر داد و گفت: سطح زیر کشت دیم از ۴ و دو دهم امسال به ۵ و دو دهم (یک میلیون هکتار) در سال آینده می‌رسد و اجرای طرح از ۲۱ استان در ۲۴ استان و از ۲۲۸ شهرستان در ۲۴۰ شهرستان افزایش می‌یابد.

گفتنی است: اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها باعث افزایش ۲۰ الی ۵۰ درصدی تولید و بهره وری محصولات کشاورزی در مناطق مختلف کشور شده است.

کد خبر: ۲۴۳٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha