۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
قیمت نفت برنت به بیش از ۹۳.۵ دلار رسید

قیمت نفت برنت به بیش از ۹۳.۵ دلار رسید

قیمت نفت روز گذشته (پنجشنبه) افزایش یافت و نفت برنت برای اولین بار در سال جاری به بالای ۹۳ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش بازار، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که تمدید کاهش تولید نفت عربستان و روسیه منجر به کسری بازار در سه ماهه چهارم می‌شود، پیش از اینکه گزارش نزولی ذخایر آمریکا باعث کاهش کوتاه قیمت‌ها شود.

تاماس وارگا از کارگزار نفت PVM گفت: «این گزارش واقعاً نزولی سهام تنها به وسوسه‌ای کوتاه برای فروش منجر شد، گویای ذهنیت بازار است.

وی افزود که تراز نفتی انقباضی، محرک اصلی قیمت برای بقیه سال ۲۰۲۳ باقی خواهد ماند.

قیمت نفت برنت پس از آنکه به ۹۳ دلار و ۳۲ سنت رسید، با ۱.۳۸ دلار یا ۱.۵ درصد افزایش در ساعت ۱۲:۳۰ به وقت گرینویچ به ۹۳.۲۶ دلار رسید.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۱.۴۸ دلار یا ۱.۶ درصد افزایش به ۹۰ دلار رسید و به بالاترین حد در ۱۰ ماه گذشته رسید.

هر دو معیار روز چهارشنبه پس از گزارش عرضه ایالات متحده که نشان دهنده افزایش ذخایر نفت خام و محصولات پالایش شده بود، کاهش یافتند.

پریانکا ساچدوا، تحلیلگر ارشد بازار در فیلیپ نوا، گفت که ترس از عرضه زیربنای قیمت نفت است زیرا تولیدکنندگان “همزمان به تولید محدود پایبند هستند.

یک روز قبل از گزارش آژانس بین المللی انرژی، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پیش بینی های به روز شده ای از تقاضاها را منتشر کرد و همچنین به کسری عرضه در سال ۲۰۲۳ در صورت حفظ کاهش تولید اشاره کرد.

کد خبر: ۲۴۳٬۵۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha