۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
احضار کاردار استرالیا در تهران به وزارت امور خارجه

احضار کاردار استرالیا در تهران به وزارت امور خارجه

در پی اظهارات مداخله جویانه وزیر خارجه استرالیا و اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، کاردار استرالیا در تهران به وزارت امور خارجه احضار و اعتراض شدید ایران به وی ابلاغ شد.

به گزارش بازار، اظهارات مداخله جویانه وزیر خارجه استرالیا به بهانه حمایت از مردم ایران و موضوع حقوق بشر و نیز اعلام دور دیگری از تحریم این کشور علیه تعدادی از مسؤولان و شهروندان ایرانی، کاردار این کشور در تهران را به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران کشاند.

دولت استرالیا در ادامه رویکرد غیرسازنده‌ای که چندی است در قبال ایران دنبال کرده است، تحریم‌های جدید حقوق بشری علیه برخی مقامات و شهروندان ایرانی اعمال کرد. سخنگوی نیروی انتظامی ایران و رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا (فتا) از جمله مقاماتی هستند که تحریم شدند.

بر همین اساس، عصر روز چهارشنبه ۲۲ شهریور کاردار سفارت استرالیا در غیاب سفیر این کشور، توسط رئیس اداره چهارم آسیا و اقیانوسیه به وزات امورخارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به سخنان مداخله گرانه وزیر خارجه استرالیا و تحریم‌های مذکور، به وی ابلاغ شد.

کاردار استرالیا در پاسخ گفت که سیاست اصولی دولتش همکاری با جمهوری اسلامی ایران است و موضوع را در اسرع وقت به کانبرا منتقل خواهد کرد.

استرالیا به استناد گزارش نهادهای بین‌المللی حقوق بشری، پرونده غیرقابل قبولی در زمینه حقوق بشر دارد.

رفتار غیرانسانی نسبت به پناهجویان و جلوگیری از سفر بازرسان بین المللی برای بررسی شکنجه‌های احتمالی در بازداشتگاههای پناهجویان، از جمله موارد نقض نظام‌مند حقوق بشر توسط استرالیا است.

کد خبر: ۲۴۳٬۴۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha