۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۸
عبور اولین گمانه اکتشافی معدن انگوران از عمق ۷۰۰ متری
مدیر مجتمع معدنی سرب و روی انگوران خبر داد:

عبور اولین گمانه اکتشافی معدن انگوران از عمق ۷۰۰ متری

زنجان-مدیر مجتمع معدنی سرب و روی انگوران گفت: نخستین گمانه اکتشافی از عمق ۷۰۰ متری با هدف شناسایی ذخایر جدید ماده معدنی، اکتشافات تکمیلی و عمقی در این مجتمع انجام شد.

به گزارش بازار و به نقل از راه و شهرسازی زنجان، امید فلاح گفت: حفاری ۱۲ گمانه اکتشافی هزار متری برای اولین بار در دستور کار شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در مجتمع معدنی سرب و روی انگوران قرار گرفته است.

وی گفت: هدف از این کار، بررسی امکان وجود ذخایر معدنی عمقی بر اساس نظریه‌های جدید زمین شناسی و تکوین کانسار انگوران است که ماحصل یک پروژه اکتشافی بوده که از سال ۱۳۹۹ آغاز شده است.

فلاح افزود: در این راستا با استقرار یک دستگاه حفاری عمیق با توان حفاری تا عمق بیش از هزار متری در پیت معدن روباز و طراحی و ساخت یک تونل مصنوعی برای حفاظت آن در برابر عملیات معدن روباز، متراژ اولین گمانه حفاری پیشرو، روز گذشته از عمق ۷۲۶ متری عبور کرد.

وی اظهار کرد: با استقرار دستگاه حفاری دوم، عملیات اکتشافی سرعت قابل توجهی به خود خواهد گرفت.

مجتمع معدنی سرب و روی انگوران با استخراج ماده معدنی به ۲ صورت روباز و زیر زمینی تامین کننده خوراک بیش از ۸۰ کارخانه فرآوری در استان زنجان و خارج از استان است.

هدف اصلی پروژه اکتشافی تکمیلی و عمقی، افزایش ذخایر ماده معدنی در راستای اهداف توسعه پایدار، حفظ اشتغال منطقه و نیز تامین خوراک کارخانه های فرآوری است.

کد خبر: ۲۴۳٬۴۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha