۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
صرافی کوینکس هک شد؛ ۲۷ میلیون دلار ارز دیجیتال به سرقت رفت

صرافی کوینکس هک شد؛ ۲۷ میلیون دلار ارز دیجیتال به سرقت رفت

هک صرافی کوینکس از آن‌جایی حائز اهمیت است که این پلتفرم در کشورمان کاربران زیادی دارد.

به گزارش بازار، هک صرافی کوینکس از آن‌جایی حائز اهمیت است که این پلتفرم در کشورمان کاربران زیادی دارد. CoinEx جزو معدود صرافی‌های بین‌المللی است که نه تنها از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند، بلکه امکان احراز هویت با پاسپورت ایرانی را نیز به کاربران می‌دهد. همواره نگرانی‌های در ارتباط با استفاده از هر صرافی‌ ارز دیجیتال خارج از مرزهای ایران وجود داشته و متاسفانه این مرتبه، پراستفاده‌ترین آن‌ها توسط ایرانیان هک شده است. جزئیات هک صرافی کوینکس را در ادامه بخوانید.

شب ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور)، گروهی از کارآگاه‌های آن‌چین متوجه خروج ناگهانی مقدار زیادی رمز ارز مختلف از کیف پول گرم صرافی کوینکس شدند. شرکت امنیت بلاک چین Cyvers زودتر از بقیه درباره این رخنه خبر داد و بعد هک صرافی کوینکس بلافاصله از آن‌ها خواست تا تمام واریزها و برداشت‌ها را متوقف کنند.

بر اساس گزارش‌ها، هک صرافی CoinEx بر بستر سه شبکه اتریوم، تریون و پالیگان رخ داده و مجموعا حدود ۲۷ میلیون دلار ارز دیجیتال مختلف به سرقت رفته است. مقدار دارایی ربوده شده از بلاک چین‌های نام برده در بالا طی هک کوینکس به ترتیب ۱۸.۱۲ میلیون دلار (اتریوم)، ۸.۵ میلیون دلار (ترون) و ۲۹۱ هزار دلار (پالیگان) بوده است. البته مقدار دقیق رمز ارزهای ربوده شده هنوز مشخص نیست و این اعداد در اولین ارزیابی‌ها به دست آمده‌اند.

طبق بررسی‌های Cyvers، نقض کنترل دسترسی، فاش شدن کلیدهای خصوصی کیف پول گرم و راگ پول احتمالا دلایل هک شدن صرافی کوینکس بوده‌اند. البته این شرکت احتمال دست داشتن افرادی از داخل صرافی را رد نکرده است؛ ممکن است هک شدن کوینکس دسیسه تعدادی از کارمندان دارای دسترسی بالای پلتفرم نام برده بوده باشد.

صرافی کوینکس با انتشار بیانیه‌ای در حساب رسمی خود در توئیتر (X) هک شدن پلتفرمش را تایید کرد.

کد خبر: ۲۴۳٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • خ IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
      0 0
      سلام ممنون از اطلاعات خوبتون من امیدوارم هرچه زودتر مشکل حل بشه چون سالهاست با این صرافی دارم کار میکنم و همیشه طرف کاربر ایرانی بوده و هواشو داشتا
    • سیما IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
      0 0
      کوبنکس نشون داده تو این چند سال همیشه پشت کاربر ایرانی بوده امیدوارم مشکلشون هرچه زودتر حل بشه من همین الانم داراییم رو می بینم، امیدوارم زودتر برداشتشون هم اوکی بشه