۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
مأموریت مجلس به کمیسیون کشاورزی برای بررسی علت فساد ۶ هزار تن نهاده دامی در کشور
در صحن علنی مطرح شد

مأموریت مجلس به کمیسیون کشاورزی برای بررسی علت فساد ۶ هزار تن نهاده دامی در کشور

نایب رئیس مجلس به دنبال تذکر نماینده شاهین‌شهر در خصوص فساد ۶ هزار تن نهاده دامی در یکی از انبارهای استراتژیک کشور به کمیسیون کشاورزی مأموریت داد تا علت این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش بازار، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۲ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در قالب تذکری با استناد به بند (۶) ماده (۴۵) آیین‌نامه داخلی گفت: یکی از تکالیفی که در کمیسیون‌های مختلف وجود دارد به خبری برمی‌گردد که شب گذشته شنیدیم مبنی بر اینکه از ۱۳ هزار تن نهاده در کشور ۶ هزار تن فاسد شده است. وقتی این نهاده‌ها فاسد شود یا زیاد از حد بماند، اگر به دام داده شود مبتلا می‌شود سپس انسان نیز دچار مشکل شده بنابراین برای سلامت عمومی مضر است.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس ادامه داد: ما این همه با کمبود نهاده مواجه هستیم ضمن اینکه دامداران و مرغداران از چند ماه قبل پول می‌سپارند تا برای آنها نهاده آورده شود در چنین شرایطی انباری در کشور کشف می‌شود که ۶ هزار تن نهاده در آن فاسد شده است، در این وضعیت دستگاه‌های نظارتی و کمیسیون‌های مربوطه کجا هستند.

وی تصریح کرد: وقتی این میزان منابع کشور در عین نیاز شدید به آنها از بین برود شرکت پشتیبانی و وزیر جهاد کشاورزی باید پاسخگو باشند و باید مقصر مشخص شود آیا ما در قبال از بین رفتن این میزان بیت‌المال مسئولیتی نداریم.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: ان‌شاء‌الله کمیسیون کشاورزی به این موضوع عنایت داشته باشد و حتماً این مسئله را مورد بررسی قرار دهد.

کد خبر: ۲۴۳٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha